NextJet vinner ny upphandling!

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2011 10:24 CEST

NextJet har sedan 2008 trafikerat större delen av Trafikverkets upphandlade flyglinjer. Årets upphandling  gäller en förlängd period på fyra år. Vid en presskonferens på Lycksele flygplats  kungjordes kl 10 idag att NextJet får trafikera följande linjer:

Arlanda till Arvidsjaur, Lycksele, Vilhelmina, Hemavan och Gällivare.

-Ett förnyat förtroende från Trafikverket  är  mycket positivt  för oss och innebär att vi är bra positionerade inför framtiden. Det känns spännande och utmanande att vi nu får fortsätta flyga till våra fantastiska destinationer i Norra Sverige säger NextJets VD, Magnus Ivarson.

-Den förlängda perioden på 4 år skapar förutsättningar för ett långsiktigt agerande både från oss som operatör men även för de destinationer som vi trafikerar. Vidare är det en klar fördel för alla inblandade att vi redan är etablerade och har goda relationer med de regioner vi nu får fortsätta trafikera.

- Vi kommer nu arbeta vidare med att stärka banden med flygplatser, kommuner och näringsliv avslutar Magnus.

Till hösten kommer NextJet presentera flera nya produkter som ett resultat av vår fortsatta satsning på ett ökat kundfokus.

Övriga linjer som trafikeras  av NextJet på kommersiella grunder är: Arlanda till Mora och Kramfors, Östersund till Bromma och Luleå samt  Köpenhamn till Örebro och Linköping

Presskontakt NextJet:

Brian Liddle  08-639 85 38 ank: 251 Mobi:l 0708-75 40 80

Trafikverket:

Ola Nilsson, pressinformatör,

Karin Hedemalm, informationsansvarig Region Nord,

0920-354 17, 070-527 54 17

Trafikverkets pressjour                                                                                                                                            0771 – 31 15 00

NextJet är ett svenskt flygbolag med fokus på inrikeslinjer i norra Sverige. Utöver linjetrafik bedrivs även en flygcharterverksamhet som sträcker sig över hela Europa. Bolaget omsatte 2010 400 miljoner kronor. 250 medarbetare betjänar med 19 flygplan 24 destinationer från Köpenhamn i söder till orter som Östersund,  och Hemavan i norr. Vi fungerar även som flygoperatör åt Sverigeflygkoncernen och Air Åland.

Kommentarer (0)

Kommentera