Airmee expanderar kraftigt och rekryterar Head of Growth med bakgrund från PostNords svenska ledning

Airmee växer kraftigt i takt med att e-handeln och efterfrågan på snabba hemleveranser ökar. Behovet av att skapa och utveckla nya samarbeten med e-handlare blir allt större. Nu utökar Airmee sitt team genom att Jesper Johnsson rekryteras till Head of Growth med ansvar för att driva tillväxt och kundutveckling. Jesper har en lång bakgrund inom logistikbranschen främst från DHL. Närmast kommer han från PostNord där han satt i den svenska ledningen som ansvarig för affärsområde e-Com & Logistik.

Airmee har på kort tid växt till en av de ledande spelarna i marknaden för snabba e-handelsleveranser. Antalet e-handlare som ansluter sig till Airmees tjänster ökar ständigt och under senaste månaderna har bolaget inlett samarbeten med bland annat Lyko, Skincity, Matsmart och Adlibris.

- Som ansvarig för logistik och e-handel på PostNord i Sverige och även styrelseledamot i PostNord TPL har jag naturligtvis följt alla uppstickare på marknaden. Airmee var den som jag såg som låg mest i framkant med sin teknologi och vision. Teamet var även väldigt erfaret och hade en unik sammansättning vilket lockade mig. Att vara en del av Airmees utveckling och snabbhet från idé till implementation på marknaden är förstås också en väldigt spännande resa att vara med på, säger Jesper Johnsson.

Airmee jobbar ständigt med att skapa effektivare och hållbarare transporter inom städer. Samtidigt strävar bolaget efter att skapa nya och innovativa tjänster för att möta kunders krav på snabbare och bekvämare leveranser. En stor del i detta arbete är utveckling av bolagets teknologi för att i så stor utsträckning som möjligt automatisera och optimera alla flöden och processer.

- Vi är otroligt glada att Jesper ansluter sig till Airmee. Jesper har en lång erfarenhet inom försäljning och logistik och kommer att bidra mycket med sin expertis och sitt nätverk. Vi kan nu ytterligare öka vår tillväxttakt och erbjuda fler e-handlare våra tjänster, avslutar Julian Lee, VD på Airmee.

Airmee är ett logistik-startup som optimerar logistikflottor i realtid med ny egenutvecklad teknologi och maskinlärning baserad på flera års forskning på KTH. Teknologin möjliggör snabba och flexibla sista-milen leveranser och ett högre utnyttjande av fordonskapacitet vilket reducerar antalet fordon och utsläpp i städer. Airmee grundades 2016 och levererar idag för över 150 e-handlare, butiker, restauranger och företag i Sverige.