Euroflorist väljer Airmee för stort samarbete kring snabba hemleveranser

Euroflorist väljer Airmee för stort samarbete kring snabba hemleveranser

Logistikstartupet Airmee har tecknat avtal med Euroflorist för att möjliggöra snabba och bekväma leveranser till deras kunder. Airmee, ett av de företag som nu växer kraftigast inom segmentet för e-handelsleveranser, har på kort tid lockat till sig flera stora retailers med sina snabba och punktliga leveranser. Samarbetet innebär att Euroflorist nu kan erbjuda blomleveranser samma dag och så snabbt som inom en timme med Airmee.

- Det här är ett stort åtagande och vi är glada över att Euroflorist valde oss bland flera olika leverantörer. Med vår flotta på över 50 fordon och forskningsbaserade teknologi som möjliggör kostnadseffektiva samma dag leveranser från varulager över hela Sverige och även expressleveranser inom 1h har vi ett tjänsteerbjudande som har visat sig vara unikt och attraktivt på marknaden. Samarbetet innebär att blomleveranser för första gången i Sverige kan levereras inom korta tidsintervall under hela dagen och spåras i realtid av mottagaren, säger Julian Lee, VD på Airmee.

Airmees leveranser aviseras via SMS där kunden kan klicka på en länk för att bland annat kunna spåra leveransen i realtid på en karta, se exakt på minuten när leverans anländer, ändra leveranstid och skicka tillbaka returer. Airmee teknologi optimerar sin logistikflotta i realtid vilket möjliggör snabbare och hållbarare leveranser genom att i högre grad utnyttja varje fordons kapacitet.

- Efter en pilotfas med otroligt positivt gensvar från både Euroflorist och deras kunder visade vi att vi kommer kunna hantera den flexibilitet som krävs och även toppar med 1000-tals leveranser vissa dagar som kännetecknar blombranschen. Euroflorist är också ett företag med verksamhet i över 10 länder i Europa så det är extra kul att det finns möjlighet att växa internationellt tillsammans med de, avslutar Julian Lee.

Euroflorist är Europas största blomförmedlare och erbjuder blomleveranser i hela Sverige och internationellt.

Airmee är ett logistik-startup som optimerar logistikflottor i realtid med ny egenutvecklad teknologi och maskinlärning baserad på flera års forskning på KTH. Teknologin möjliggör snabba och flexibla sista-milen leveranser och ett högre utnyttjande av fordonskapacitet vilket reducerar antalet fordon och utsläpp i städer. Airmee grundades 2016 och levererar idag för över 150 e-handlare, butiker, restauranger och företag i Sverige.