Training Partner – En del av Airport City Stockholm

”En del av Airport City Stockholm” är en artikelserie om de företag och verksamheter som verkar i området. Sveriges första riktiga flygplatsstad skapar dynamiska områden där företag och verksamheter samverkar med omvärlden på gångavstånd i en levande stadsmiljö. Det är här regionens nästa kunskapskluster och en attraktiv destination växer fram. Airport City Stockholm är ett unikt samarbete mellan de tre starka aktörerna Swedavia, Sigtuna kommun samt Arlandastad Holding.

Training Partner – En del av Airport City Stockholm

Training Partner arbetar med kompetens- och affärsutveckling för fordonsbranschen och är i dag på femte plats över landets största företagsutbildare. Med branschutbildad personal och egen testbana är Training Partner ett av de få företag som kan erbjuda helhetslösningar för företag inom fordonsbranschen.

Training Partner, Arlandastad, är aktuella med lanseringen av Sveriges modernaste testbana Test Track 1. Test Track 1 är ett svar på den ökade efterfrågan inom fordonsbranschen på utbildning och möjligheter att göra större events och produktlanseringar.

Fyra frågor till Peter Olofsson, VD och ägare till Training Partner

Kan du ge exempel på användningsområden för Test Track 1?
– Banan är tänkt att utbilda människor i alltifrån ecodriving till prestandabilar. I dag utbildar vi redan alla typer av yrkesgrupper i fordonsbranschen, som till exempel säljare, chefer och mekaniker. Men även intresseorganisationer är en målgrupp. Här kommer man att kunna genomföra till exempel produktlanseringar, förarutbildningar, events, tester eller pressvisningar.

Berätta om Training Partners fokus på säkerhet och miljö?
Vi ser ett ökat behov från företag att vilja fortbilda sina medarbetare som kör mycket bil i tjänsten. Detta för att värna om medarbetarnas säkerhet och minska antalet incidenter. Detta gör att efterfrågan på förarutbildningar ökar. Vi värnar om miljön och det vill vi att även andra ska försöka göra, därför erbjuder vi samtidigt företag utbildning för att köra mer sparsamt och därigenom minska utsläpp och samtidigt kunna reducera sina kostnader.

Test Track 1 är enligt egen utsago bara början för Training Partner, hur ser er framtida vision ut?
  – Det känns superspännande. Vårt helhetskoncept med moderna lokaler och en spännande testbana vid Arlanda flygplats tror vi kommer att locka kunder från hela norra Europa.

Vilka fördelar ser ni med att verka inom området Airport City Stockholm?
Att vara etablerade i detta område ger oss möjlighet att bearbeta kunder inom ett stort upptagningsområde och möjlighet att fortsätta vår tillväxt i ett spännande och expansivt område.

För mer information om Training Partner, vänligen kontakta:
Fredrik Söder, Business Communicator, Training Partner
Telefon: +46 (0) 10 456 78 79
Mobil: +46 (0) 70 529 90 22
E-post: fredrik.soder@trainingpartner.se

Training Partner arbetar med kompetens- och affärsutveckling för fordonsbranschen och har idag cirka 75 medarbetare vid Training Centers i Nyköping, Arlandastad och Västerås. Training Partner bedriver även utbildning i Helsingfors, Köpenhamn och Oslo. Uppdragsgivare är huvudsakligen tillverkare, generalagenter, återförsäljare och bildemonterare i Norden och Baltikum. Med branschutbildad personal och egen testbana är Training Partner ett av de få företag som kan erbjuda helhetslösningar för företag inom fordonsbranschen www.trainingpartner.se