Pressmeddelande -

Connect Hotels förvärvar fastigheter av Arlandastad Holding i den nya flygplatsstaden Airport City Stockholm.

I dagarna har Connect Hotels förvärvat två fastigheter i Arlandastad av Arlandastad Holding och påbörjar utbyggnad av Connect Hotel Arlandas hotelldel med 50 % samt en konferensavdelning. Även denna gång blir det framtidstänkande med stor fokusering på miljö, säkerhet och design.

Connect Hotel Arlanda, som var det första hotellet som etablerades inom Connectgruppen  2005 har i dagarna förvärvat två tomter, totalt ca 7 500 m2, av Arlandastad Holding och bygger f.n. ut hotellets rumsdel med 50 % och en konferensdel.  Dessutom expanderar hotellets långtidsparkering i syfte att kunna erbjuda gäster större antal platser samt öppnar även upp för extern långtidsparkering.

”Vi är mycket glada att det går bra för företagandet i Arlandstad. Vi märker att Airport City Stockholm området är mycket attraktivt, framförallt för verksamheter som gynnas av närheten till flygplatsen. Det är dessutom extra roligt att göra en affär med Connect Hotels som vi, sedan tidigare, har en bra relation med” säger Dieter Sand VD på Arlandastad Holding AB

”Vi ser detta som en spännande del i utvecklingen av den nya flygplatsstaden” säger Kristina Alvendal VD Airport City Stockholm.

Connect Hotels står för ett medvetet och modernt kvalitetkoncept. Hotellen finns placerade på strategiska lägen och erbjuder ett stilrent boende till ett attraktivt pris. Hotellen fokuserar på att erbjuda en varm loungeatmosfär och hemkänsla. I syfte att kunna erbjuda ett pris som ligger betydligt lägre än konkurrenterna har Connect Hotels satsat på yteffektivitet samt ett intelligent byggande av hotellfastigheter. Dessutom har en del av de traditionella attributen som morgonrock, tofflor och byxpress på rummet exkluderats i syfte att hålla en lägre prisbild. Däremot har det inte sparats på val av material och ytskikt i kombination med stilren design på möbler.

Bakom Connect Hotels står Finn Andresen, med förflutet som bl.a. Sverigechef för First Hotels samt Thomas Söderlund med bred erfarenhet från fastighetsbranschen.

För mer info kontakta
Finn Andresen, Connect Hotels finn@connecthotels.se, 0735-111800
Thomas Söderlund,Connect Hotels  thomas@connecthotels.se , 070-7179660
Dieter Sand, Arlandastad Holding AB dieter.sand@arlandastad.se, 072-225 37 71.

• fastigheter
  • connect hotels
  • hotell

Airport City Stockholm är ett samarbete mellan Swedavia AB - som äger, driver och utvecklar elva flygplatser i Sverige - Sigtuna Kommun - Airport City Stockholms hemkommun - samt fastighetsutvecklingsbolaget Arlandastad Holding AB. Airport City Stockholm skapar en modern flygplatsstad och ett världsledande centrum för hållbarhet och Cleantech.