Airsonett har utsett ny VD

Airsonett AB meddelar idag att bolaget har utsett Per Persson till företagets nya VD. Airsonett AB är ett medicintekniskt företag med en unik teknologi utvecklad för patienter med svår astma. Företaget har verksamhet i Europa, USA och tecknade nyligen ett större samarbetsavtal för distribution i Kina. Företagets produkt Airsonett AIR4 är en kliniskt validerad, icke-farmakologisk behandling av astma, som verkar genom att minska mängden allergener och andra luftburna partiklar i patientens andningszon under nattsömnen.

I september tillträder Per Persson som VD på Airsonett AB. Per kommer närmast från rollen som ansvarig för försäljning och marknadsföring inom Airsonett och har arbetat på företaget sedan 2016. Innan Per tillträdde sin tjänst på Airsonett hade han haft ledande positioner på företag som Boston Scientific, St Jude Medical och senast på Atos Medical.

"Airsonett går in i en mer kommersiell fas och kommer att ytterligare stärka sitt fokus på utveckling av nya marknader och accelererad global tillväxt.

Per har mer än 25 års internationell erfarenhet av ledande befattningar inom medicinsk teknik och kommer att kunna hjälpa företaget att ta nästa steg i en framgångsrik utveckling” säger Magnus Lundberg, styrelseordförande på Airsonett AB.

• Hälso-, sjukvård

• medtech
  • medicinteknik
  • astmabehandling