4.461 extra platser till solen i sommar!

- Flera av våra avgångar i sommar är redan fullbokade, säger Airtours informationschef Stefan Chatzopoulos.

-Därför sätter vi in flera extraflyg redan nu. Än så länge har vi lyckats hitta 4.500 platser, men hittar vi flygkapacitet kommer vi att sätta in ännu fler avgångar.

Är efterfrågan så stor?

- Airtours har aldrig upplevt en sådan stark efterfrågan så här tidigt. Jag tror att det beror på att vi haft två regniga somrar i rad. Många vill försäkra sig om åtminstone en vecka med sol och bad.

Vilka resmål handlar det om?

- Än så länge har vi hittat extrakapacitet till Santorini, Zakynthos och Lefkas/Parga från Stockholm. Från Göteborg är det Zakynthos och Rhodos som får ett varsitt extraplan.

• charter

Airtours innehar IATA-licens och resegaranti är ställd till kammarkollegiet (för år 2010 29 Mkr). Ansvarig researrangör enligt resegarantilagen: Nya Airtours City Breaks of Sweden AB, Sveavägen 92, 113 50 Stockholm. Organisationsnummer. 556558-5519. Moms/VAT-nr: SE556558551901. Styrelsens säte: Stockholm