Pressmeddelande -

Aitellu vinner VG regions upphandling för internet klipp och social media bevakning

I konkurrens med de andra större aktörerna på digital och social mediabevakning, vinner Aitellu upphandlingen kring Digitala Klipp från internet samt Social mediabevakning hos VG region. Avtalet med Västra Götalandsregionen är på två år. Att Aitellu ligger bra till både vad gäller teknologi och pris, gör oss konkurrenskraftiga, säger Daniel di Benedetto, Operativ Chef på Aitellu. Vi hoppas och tror att detta kommer fylla på våra senaste framgångar, där vi även börjat få igång försäljningen av våra Big Data-lösningar. Produktbolag fokuserar på att snabba upp processerna med att "lyssna" på marknaden och agera, vilket gör att Aitellus paketeringar inom Big Data Analys, som också innehåller social mediebevakning, är riktigt attraktiva. Med Aitellus media bevakning, Aitellu News och Big Data Analysprogramvara, AI ACT™, kommer produkt och brand bolag mycket snabbare fram till insikt om datan som omger dem.

• Massmedia