AIX på pressträff för Open House Stockholm

AIX på pressträff för Open House Stockholm

Idag, den 17 februari, deltar AIX i en pressträff på Kungliga Musikhögskolans nya campus anordnad av Open House Stockholm.

Vi är glada för att få vara med och visa upp KMH på Open Houses första pressträff. Ansvarig arkitekt Tobias Rosberg berättar om projektet som pågått sedan 2003 och beräknas vara inflyttningsklart i maj 2016. Den guldskimrande byggnaden blir ett viktigt landmärke i hörnet Vallhallavägen/Lidingövägen, mitt emot Stockholms stadion. Skolan kommer att bli världens modernaste musikhögskola och en ny kulturscen i Stockholm.

Open House samlar över en miljon besökare i mer än 30 länder. Open House Stockholm är en ideell förening som grundats av Stockholms Byggnadsförening, Stockholms Arkitektförening, Samhällsbyggarna och Samhällsbyggnadslänken. Under festivalen i höst kommer massor av spännande stockholmsarkitektur göras tillgänglig för besökare genom guidade visningar. Objekten är allt mellan gammalt och nytt, ute och inne, tunnlar, broar, hus och hem, skriver Open House i sitt pressmeddelande från den 9 februari.

Så här kommenterar Victoria Thornton, grundaren av Open House Worldwide: “I tider av snabb urbanisering är vikten av att bjuda in våra medborgare till en informerad och konstruktiv dialog om den byggda miljön större än någonsin. Vi är därför mycket glada att kunna välkomna Stockholm som den 33:e Open House-medlemmen i vårt snabbt växande nätverk”.