AJ Produkter lanserar Modulus – en modulbaserad och flexibel kontorsserie

Mångsidighet, genomtänkta funktioner och ett enkelt, skandinaviskt formspråk. Det kännetecknar Modulus – AJ Produkters flexibla kontorsserie som lanseras under januari 2017. Möblerna är lätta att kombinera ihop till kreativa och skräddarsydda lösningar för varje kontor oavsett storlek. Serien är formgiven av AJ Produkters In-House Designer Elin Basander André och tillverkas på AJ Furniture Factory i Polen.

Från vision till färdig kontorsinredning

Din kontorsinredning ska vara anpassad efter dig – inte tvärtom. Dessutom måste det vara lätt att förändra och komplettera inredningen efter hand. Detta har AJ Produkter tagit fasta på med den nya kontorsserien Modulus. Serien ger kunden möjlighet att skräddarsy hela sin kontorsinredning och passar lika bra för små hemmakontor som aktivitetsbaserade kontor och stora öppna kontorslandskap.
– Tanken bakom Modulus var att ta fram ett modulbaserat system med många personliga tillval som går att anpassa för våra olika kundgrupper. Förvaringsmodulerna består av ett ramverk som du kan fylla med inredningslösningar och luckor som passar dig, säger Elin Basander André, In-House Designer på AJ Produkter.

Komplett inredning för kreativa lösningar

I Modulus-serien ingår över 100 produkter – bokhyllor, skåp, sidoförvaring, fasta och höj- och sänkbara skrivbord samt smarta insatser. Möblerna är måttanpassade för att passa ihop och varje produkt finns i flera olika färger. Det ger nästintill obegränsade kombinationsmöjligheter och öppnar upp för kreativa lösningar.

Skandinavisk design och slittåliga ytor

Möblerna i Modulus-serien har eleganta raka linjer och ett skandinaviskt formspråk. De är tillverkade i tåligt laminat och skrivborden har stativ i lackerad metall. Hela serien tål hårt slitage och alla förvaringsmöbler är testade enligt relevanta EN-normer för användning i offentlig miljö. Förvaringsmöblerna kan förses med valfritt underrede eller hjul för extra flexibilitet. De har laminerade baksidor och passar lika bra mitt i rummet som mot väggen.
– I ett större kontorslandskap kan du exempelvis använda förvaringsmöblerna som rumsavdelare mellan arbetsplatser, säger Elin Basander André.

Välkommen att upptäcka Modulus.