Nyhet -

Sveriges första kulturprogram direkt för webben; Bokhyllan: 15 författare, 15 bokhyllor och oändligt många läsupplevelser

I den nya programserien Bokhyllan får tittarna följa med hem till 15 kända författare och kika in i deras bokhyllor. Vilket var deras första bokminne? Vilken bok tycker de att alla bör läsa? Var i hemmet läser de helst och hur sorterar de sina böcker i bokhyllan? Dessa är några av de frågor tittarna får svar på när de guidas genom varje bokhylla. Tittarna bjuds också intressanta boktips av våra folkkära författare.

Bokhyllan inkluderar 15 svenska författare såsom Ebba Witt-Brattström, Petter Askergren,
Jens Lapidus, Sandra Beijer, Dagny Carlsson, Björn Hellberg m.fl.

Bokhyllan produceras och distribueras av Storyfire i samarbete med Scream Mediabyrå. Avsnitten kommer att sändas i Akademibokhandelns kanaler samt hos ett flertal publicister under våren 2017.

En bokhylla är en möbel fylld av personlighet, drömmar och berättelser. Dessutom är varje bokhylla unik och har något nytt att förmedla. Därför är det mycket glädjande för oss på Akademibokhandeln att vara en del av denna spännande satsning som sätter böcker, läsning och intressanta människor i centrum, säger Cecilia Helsing marknadschef på Akademibokhandeln.

Vi på Storyfire är stolta över att få samarbeta med ett så betydelsefullt företag som Akademibokhandeln och tillsammans skapa redaktionellt rörligt innehåll för webben och samtidigt lyfta läsning och engagera tittaren med hjälp av några folkkära författare. Jag är övertygad om att det här bara är början på hur läsning kan uppmärksammas genom rörlig bild på webben, säger Tobias Bringholm grundare av Storyfire.

Bokhyllan börjar publiceras vecka 11.

För mer information, vänligen kontakta:

Cecilia Helsing, marknadschef Akademibokhandeln
Tel: 070-574 34 24, e-post: cecilia.helsing@akademibokhandeln.se