Åkroken Science Parks vd rekryteras till Arizona Chemical

Efter snart två år som vd för Åkroken Science Park AB har Mats Ullmar blivit headhuntad till det stora bioraffinaderiföretaget Arizona Chemical i Söderhamn. Mats tillträder en tjänst som produktionschef i slutet av april. Arbetet med att rekrytera en efterträdare har inletts.

Mats Ullmar har arbetat inom Åkroken Science Park AB sedan 2010, först i styrelsen och därefter som anställd affärsområdeschef. Sedan juni 2014 har han haft vd-rollen på företaget.

”Jag har trivts väldigt bra på Åkroken. Det är en utvecklande arbetsplats med ett viktigt uppdrag och ett brett kontaktnät. Under de senaste åren har vi utvecklats mycket. Jag är stolt över att Åkroken Science Park AB är ett stabilt företag med tre affärsområden som självständigt och med stort förtroende från regionen bedriver framgångsrik verksamhet”, säger Mats Ullmar.

En rekryteringsprocess för att ersätta Mats Ullmar har påbörjats av Åkroken Science Parks styrelse. Fokus ligger inte på en snabb rekrytering, utan på att nu ta fram rätt kravprofil för uppdraget. Åkrokens tre verksamheter drivs, som tidigare, vidare av respektive affärsområdeschef.

”Vi i styrelsen gratulerar Mats till sin nya tjänst. När han nu går vidare till nya utmaningar är det styrelsens uppdrag att hitta en ersättare, men vi har inte bråttom utan satsar på att hitta rätt person. Våra affärsområden står väl rustade och drivs vidare av sina respektive affärsområdeschefer precis som vanligt”, säger Dick Jansson, ordförande i Åkroken Science Parks bolagsstyrelse.

Mats har under sin tid på Åkroken bidragit till stor utveckling och lämnar över ett välmående företag med ett flertal framgångar i ryggen.

”Vi vill tacka Mats för ett väl utfört arbete där han gjort viktiga insatser med att skapa struktur och ett bra arbetsklimat. Även om det såklart är tråkigt att Mats nu lämnar oss ser vi det som mycket positivt att vår miljö skapar attraktiva medarbetare”, säger Dick Jansson

För mer information kontakta:
Mats Ullmar, mats.ullmar@akroken.se, 070-399 93 68
Dick Jansson, dickjanssonab@gmail.com, 070-575 42 22

• Västernorrland

Åkroken Science Park erbjuder företag, projekt, avknoppningar och innovativa affärsidéer en unik möjlighet att etablera sig, utvecklas och växa i en kreativ miljö. Här finns både fysiska förutsättningar i lokaler, kreativt klimat och engagerade människor samt resurser och verktyg som stimulerar tillväxt och framgång.

Eva Nyh Hederberg

Presskontakt VD Åkroken Science Park AB 070-280 34 35