Förändringar i ledningen på Åkroken Science Park AB

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2014 10:15 CEST

”Jag vill tacka Agneta Lindemo Larsson för hennes insatser för Åkroken Science Park. Bolaget har under hennes tid som VD utvecklats positivt inom flera områden. Jag vill särskilt peka på att Åkroken Science Park under fjolåret tilldelades fyra miljoner kronor av Vinnova för att utveckla Bio Business Arena. Det är av stor vikt för regionens utveckling”, säger Örjan Petterson, styrelseordförande för Åkroken Science Park AB.

”Det har varit intensiva och utvecklande år på Åkroken Science Park. Bolaget har tagit flera viktiga steg framåt, och vi har i dag tre starka och tydliga affärsområden med nationell spets i form av Åkroken Business Incubator, Åkroken Packbridge och BioBusiness Arena. Vi har också startat ett uppskattat traineeprogram tillsammans med regionens industrier och sjösatt arbetet med etablerande av en ny science park-miljö. Jag känner mig stolt över att ha bidragit till detta. När bolaget nu är i en process där nya ägardirektiv och nya arbetsformer ska tas fram så vill jag ge utrymme för förändring, samtidigt som jag känner att jag vill söka nya utmaningar”, säger Agneta Lindemo Larsson.

Som tillförordnad VD har Mats Ullmar utsetts. Mats Ullmar är affärsområdeschef för Bio Business Arena, ett uppdrag han behåller.

”Vi kommer att genomföra rekrytering av ny VD i samband med att de nya ägardirektiven för Åkroken Science Park fastställs under hösten. Vi har stort förtroende för att Mats Ullmar tillsammans med den övriga personalen på Åkroken Science Park kommer att fortsätta driva verksamheten på ett utvecklande sätt för regionens bästa”, avslutar Örjan Petterson.

Vid frågor nås Örjan Petterson, Styrelseordförande Åkroken Science Park AB

på tfn 070-58 05 606