Är du en talangfull researcher, utredare eller skribent? Sök då till Sommarsmedjan 2011!

Nyhet   •   Feb 19, 2011 08:30 CET

För tredje året i rad anordnar Timbro ”Sommarsmedjan”, en unik kombination av utbildning och arbete. Under några intensiva sommarveckor får en handfull talangfulla skribenter möjlighet att utveckla sina färdigheter som researchers, producera rapporter och pröva vingarna som opinionsbildare. Sista ansökningsdatum är den 31 mars!

Timbros uppdrag är att utveckla idéer och långsiktigt bilda opinion för marknadsekonomi, fri företagsamhet, individuell frihet och ett öppet samhälle. Vi tror på allas rätt att forma sitt eget liv, i sin egen takt och att ta ansvar för detsamma.

Eftersom det är människor som formulerar, utvecklar och bär idéer är det viktigt för oss att attrahera och engagera talangfulla personer i vår verksamhet. Därför vill vi komma i kontakt med dig som har intresse för samhällsfrågor och som anser dig vara en duktig researcher eller skribent. Om vi matchar varandra kan vi erbjuda dig ett spännande, intensivt och lärorikt sommarjobb under några veckor i juni och juli.

Parallellt med arbetet kommer du att få delta i work shops, gå på föreläsningar, göra spännande och annorlunda studiebesök samt få coachning för att utveckla dina talanger ytterligare. Dessutom får du möjlighet att knyta värdefulla kontakter för framtiden.

Om du tycker dig ha rätt kvalifikationer och detta låter spännande vill vi gärna att du skickar en intresseanmälan till oss i form av ditt CV, ett personligt brev samt några skrivprov. Skrivproven kan t ex bestå av artiklar, essäer, blogginlägg eller någon annan text som du tycker ger en rättvisande bild av din talang.
Dock ej akademiska texter från dina studier.

Om du har frågor ring Fredrik Elgh på 0701-42 19 17 eller Philip Lerulf, projektledare för Sommarsmedjan 2011, på 0722 - 33 17 31.

Maila din intresseanmälan senast den 31 mars till fredrik.elgh@timbro.se.