Sikkens kulörverktyg nu i mobilen

Pressmeddelande   •   Sep 14, 2010 14:03 CEST

Sikkens var först i världen med ett datoriserat färgmixningssystem. Nu tar vi nästa steg och introducerar ett verktyg för att ta fram kulörer via mobiltelefoner.

Sikkens är en del av AkzoNobel Car Refinishes och ett ledande varumärke inom färg- och lackeringsbranschen. Produkterna används av professionella billackeringsföretag runt om i landet.

Sedan 1997 har AkzoNobel haft webb-baserade färgmixningssystem, där man kan få den senaste informationen om vilka färger och produkter som finns tillgängliga. För att ytterligare öka kundernas möjlighet att få uppdaterad information lanseras nu färgmixningssystemet ”Mixit Online” som mobilapplikation. För tillfället finns det stöd för bland annat Blackberries, HTC HD2, Nokia N900 och ett dussintal till smartphones. Det är kompatibelt med Windows Mobile, Windows Phone 7 och Android. Dessutom finns Mixit Online nu också som en applikation till iPhone, iPod Touch och iPad.

För mer information, kontakta:
Lotta Rylander
Sales Support Manager Nordics
T  +46 8 503 04 112 / lotta.rylander@akzonobel.com

AkzoNobel är världens största färgföretag och en ledande producent av specialkemikalier, bygglim och limsystem. Vi förser företag och konsumenter världen över med innovativa produkter och brinner för att utveckla hållbara lösningar för våra kunder.

Bland våra välkända varumärken finns Eka, International, Dulux och Sikkens. Vi är ett Global Fortune 500-företag och rankas återkommande som ett av de ledande företagen på Dow Jones Sustainability Index. Med huvudkontor i Amsterdam, Nederländerna, är vi verksamma i fler än 80 länder, där våra 55 000 engagerade medarbetare levererar Tomorrow's Answers Today™.

Kommentarer (0)