Sophie Haarlem bästa svenska i världscupen

Pressmeddelande   •   Apr 26, 2003 15:40 CEST

Det svenska OS-hoppet Sophie Haarlem blev bästa svenska i världscupen i fäktning i helgen. Haarlem fäktade till sig en femte plats efter helgens tävlingar i Västra Frölunda.

- Jag är nöjd med placeringen men inte med den sista matchen. I och med detta resultat har jag skaffat mig ett ännu bättre utgångsläge inför min OS-satsning, säger Sophie Haarlem.

Det var roligt att besegra grekiska Niki Sidiroupoulus som tog silver vid fjolårets europeiska mästerskap. Det var en jämn match men jag satte sista stöten och besegrade henne därmed till sist.

55 fäktare deltog vid världscupen i fäktning. Nederländska Sonja Tol vann.

Akzo Nobel sponsrar Sophie genom att låta henne träna och tävla med flexibel arbetstid och har också värvat KLM som sponsor för Sophies resor. Sophie som har en examen från både KTH och Handelshögskolan, arbetar på ekonomiavdelningen på Akzo Nobel AB i Nacka.

Här kan du läsa mer om Sophie.

För ytterligare information kontakta:

Sophie Haarlem, tel 08-743 4000

Akzo Nobel förser kunder över hela världen med läkemedel, färg, och kemi. Koncernens omsättning för 2002 uppgick till ca 128 miljarder SEK. Akzo Nobel har för närvarande 68 000 medarbetare och verksamhet i 80 länder. I Sverige har Akzo Nobel verksamhet på ett 30-tal platser och cirka 4500 anställda.

Kommentarer (0)