200 rallyentusiaster till Karlskrona

200 rallyentusiaster till Karlskrona

Ett par hundra rallyentusiaster kommer till Karlskrona i helgen! Gångna säsongen firas och överraskningar bjuds. Det handlar om Bilsport Rally Cup:s årliga prisutdelning och bankett som äger rum för tolfte gången i ordningen.

Bilsport RallyCup riktar sig till rallysportens utövare på gräsrotsnivå. Fyra till sex tävlingar genomförs per år av sanna motorsportentusiaster. Det här är tolfte gången som arrangemanget äger rum, där cirka 200 entusiaster deltar – rallyförare, kartläsare, team, servicepersonal, funktionärer samt deras nära och kära.

Det har blivit en tradition att arrangera avslutningen för Bilsport RallyCup i Karlskrona som också brukar innehålla en stor portion humor och locka till många glada skratt.

Själva prisutdelningen, som sker i Albinsson & Sjöbergs Bilmuseum lördagen den 2 mars, grundar sig på 2012 års fem tävlingar i Småland: Novemberskölden, Vätternrallyt, Vilda Ryd Racet, Zabra Rallyt och Oknörundan. Pallplaceringarna i tio olika klasser hyllas, filmklipp på pristagarna visas och många fler spännande upplevelser utlovas. Efterföljande bankett äger rum i festvåningen på First Hotel Statt

Håll ögonen öppna på www.bilsportrallycup.se! Kampen år 2013 innehåller sex deltävlingar, varav en görs upp på Gotland. Det är för övrigt första gången som cupen körs på ön!