Nytt publikrekord på Oslo Motor Show

Bilar, motorcyklar och lastbilar av högsta klass under samma tak – det är konceptet för Oslo Motor Show, som för tredje året i rad arrangerades i samarbete mellan Norges Varemesse och Förlags AB Albinsson & Sjöberg.

I år tog Oslo Motor Show på Norges Varemesse i Lillestrøm emot nästintill 31.000 besökare. Publiken lockades inte enbart av de fantastiska utställningsfordonen, utan även av aktiviteterna utomhus med bland annat sprintrally och en svindlande uppvisning av Norges störste rallystjärna Petter Solberg.

– Efter tre år har Oslo Motor Show etablerats som en årlig uppföljare av Bilsport Performance & Custom Motor Show på Elmia, som är en av Europas största utställningar för hobbyfordon, säger förlagschefen och Bilsports publisher Stig L. Sjöberg.

Skandinaviens Flotteste Bil
På Oslo Motor Show utses Skandinaviens Flotteste Bil, en titel som är bland det tyngsta en svensk, dansk eller norsk bilbyggare kan uppbringa.

I år är Skandinaviens Flotteste Bil en Ford Synergy Roadster -37, radikalt ombyggd på bara nio veckor!
– Ska sanningen fram så var vi fem man som jobbade med bilen, i ungefär 18 timmar per dygn, avslöjar den lycklige ägaren Jens Nybo från Karlslunde i Danmark.

Jens Nybo har redan påbörjat nästa projekt, även det baserat på en Ford -37.

– Men den här gången kommer det att ta längre tid än nio veckor, menar han.

Se alla resultat här: http://www.bilsport.se/nyheter/104588/nytt-publikrekord-pa-oslo-motor-show-alla-resultat-har/