Premiär på lördag för Bilsport Motor Show i Malmö!

Just nu är det full aktivitet på Malmömässan med förberedelser inför helgens helt nya motormässa. Tidningen Bilsport arrangerar för första gången Bilsport Motor Show!

Mässan fylls med alla slags fordon. Fräcka showbyggen, klassiska veteraner, tvåhjulingar och mycket mer. Utställarna kommer från länder som Polen, Belgien, Nederländerna och självklart norden.

Det finns något för alla på den 10.000 kvadratmeter stora ytan. Vi har till och med en pansarvagn och militärfordon samt nordens fränaste lastbil från finland, säger projektledare Daniel Lindstedt.

Vill man se en klassiker med puts är Jonas Fransson fantastiska bubbla ett hett tips. Den har visats på utställningar i hela Europa och tagit hem tunga pokaler. Nu kommer den till Bilsport Motor Show.

Jim ”Salle” Svenssons Mitsubishi Eclipse tar besökarna till en annan galax. Farkosten är berikad med motiv från Star Wars filmerna och visas upp i Blekinge Midnight Clubs monter.

Det finns ett 30-tal företag representerade på mässan. Ett av dessa är Amerikanska Motorimporten i Arlöv. I deras monter kan besökarna njuta av flera fräcka fordon – bland annat Kjelle ”Power” Gustafsons senaste projekt som det skånska företaget varit inblandat i.

Bygget är baserat på en Mustang Fastback som försetts med modern drivlina. Vad sägs om fram- och bakvagn från Detroit Speed, 818 hk, bromsar kommer från Corvette ZR1 och mycket mera.

I SC Events monter visas en legendarisk filmbil som är en av fyra stycken Lancer Evo VII som byggdes till filmen 2Fast2Furious.

Som besökare får man inte missa uppstarten av en mycket speciell Volvo PV. Med stridsvagnsmotor! Både på lördagen och på söndagen klockan 14.00 rullas PV:n ut ur hallen för uppstart. Motorn är en V12-diesel på 38 liter!

En utställning med allt från showbilar och galna byggen till gamla klassiker och veteraner blir det en komplett utställning på Bilsport Motor Show!

För frågor kontakta Daniel Lindstedt, projektledare, daniel.lindstedt@fabas.se alt. +46 702-77 07 79 eller läs mer på www.bilsportmotorshow.se.

Bilsport Motor Show arrangeras av Albinsson & Sjöberg som ger ut totalt 11 tidningar, bl a tidningen Bilsport, och producerar ett 20-tal evenemang, bl a Bilsport Performance & Custom Motor Show.

Albinsson & Sjöberg är Nordens största motorförlag och ingår i den familjeägda mediekoncernen FabasGruppen AB som bedriver verksamhet i Sverige, Norge och Polen. Koncernen, med huvudkontor i Karlskrona i Sverige, har närmare 120 anställda och omsätter 200 MSEK. FabasGruppen ger ut månadstidningar, specialtidningar och böcker, har intressen inom mässbranschen och tidningsdistribution, samt driver webbsajter med inriktning huvudsakligen på motor och teknik. Därutöver produceras ett 20-tal egna mässor och event med anknytning till motor. Förlaget driver också Albinsson & Sjöberg Bilmuseum och Karlskrona Porslinsmuseum.