Sveriges Snyggaste Bil utses på Nostalgia Festival

Sveriges Snyggaste Bil utses på Nostalgia Festival

Av alla Sveriges bilar har tio finalister utsetts. Bara en av dem är snyggast – Sveriges Snyggaste Bil 2019. Den spännande finalen avgörs under Nostalgia Festival i Brunnsparken i Ronneby den 29 juni.

Tävlingen som startade i tidningen Bilsport 1976 är ”still going strong”. Årets tio finalister visar på en bredd där allt ifrån bilar i originalskick till kraftigt ombyggda tävlar på lika villkor.

Tävlingen lockar i år deltagare från Robertsfors i norr till Staffanstorp i söder med bilar från så långt tillbaka som till 1932 och så långt fram som till 2018.

Vem som vinner, ja det avgörs via en öppen omröstning. Dels via www.sverigessnyggastebil.se och dels på plats under dagen på Nostalgia Festival. Segraren förkunnas sedan under prisutdelningen klockan 16.30 på stora scenen.

För ytterligare information eller högupplösta bilder på bilarna kontakta Hans-Ove Boberg, projektledare för Nostalgia Festival: +46 455 335 345 alt. hans-ove.boberg@fabas.se. www.nostalgiafestival.se

Albinsson & Sjöberg är Nordens största motorförlag och ingår i den familjeägda mediekoncernen FabasGruppen AB som bedriver verksamhet i Sverige, Norge och Polen. Koncernen, med huvudkontor i Karlskrona i Sverige, har närmare 75 anställda och omsätter 180 MSEK. FabasGruppen ger ut månadstidningar, specialtidningar och böcker, har intressen inom mässbranschen och tidningsdistribution, samt driver webbsajter med inriktning huvudsakligen på motor och teknik. Därutöver produceras ett 10-tal egna mässor och event med anknytning till motor. Förlaget driver också Albinsson & Sjöberg Bilmuseum och Karlskrona Porslinsmuseum.