Alcro lanserar den ultimata samlingen inredningskulörer

Alcro lanserar den ultimata samlingen inredningskulörer

Alcro Designers inredningskollektion (ad.inredningskollektion) är en komplett samling bas- och accentfärger. Tidigare bestod inredningskollektionen av samtliga AD-kollektioner och drygt 250 kulörer. För att underlätta för konsumenten har Alcro valt att skala ner på antalet och koncentrera utbudet till de allra populäraste kulörgrupperna. Bakom urvalet står inredningsarkitekter, kulörexperter och trendspanare.

– Även om vitt finns kvar i våra hem ser vi att allt fler väljer nyanser från gråskalan numera, säger Karin Stålhammar, PR-ansvarig på Alcro Färg. Grå och beiga toner, eller greige som den nya trenden kallas, ger en mjuk och harmonisk upplevelse av ett rum. Vi har även identifierat ett stort intresse för rosa och vinröda toner, men att det kan vara svårt att hitta den perfekta nyansen. Med den nya kollektionen vill vi underlätta färgvalet och uppmuntra kunden till att våga färg!

Vinröd och rosa
Den vinröda kulörskalan, gärna i kombination med rosa, har kommit starkt under hösten. Från den stickade tröjan till fåtöljen – den rosa färgskalan som tidigare enbart förvisats till barnrummet syns nu överallt.

Grön
Den gröna trenden, som innefattar såväl ljusa mintgröna nyanser som dova buteljtoner, växer sig starkare. En lugn och naturlig färgskala speglar konsumentens medvetenhet och där har grönt en fortsatt given plats. Grönt kombineras med fördel ihop med naturmaterial som kork, obehandlat trä och ljust skinn.

Blå
Även blått fortsätter att vara en mycket stark kulörtrend. Blått passar vår nordiska stil och vårt nordiska temperament. Blått är också en fördelaktig kulör i kombination med gula metaller såsom mässing och guld samt till ljusa skinndetaljer och trärena ytor.

Greige Greige ärden perfekta kombinationen av grå och beige och färgsätts med fördel ton i ton, tillsammans med accenter såsom brända rödtoner, mörkt trä och grafiska mönster.

För ytterligare information och färgkarta, vänligen kontakta Karin Stålhammar, karin.stalhammar@alcro.se,
070-340 08 57. www.alcro.se

Färg till fotograferingar kan beställas hos Trendgruppen PR, telefon 08‐23 00 21 eller e‐post showroom@trendgruppen.se.
Showroomet är öppet vardagar mellan 09.00–17.00.

Högupplösta bilder finns på www.trendgruppen.se/imagebank (användarnamn: din e-­post, lösenord: trendpr)