Alektum Group får förnyat förtroende av mobiloperatören Tre

Alektum Group som varit leverantör till mobiloperatören Tre sedan 2018 får fortsatt ansvara för bolagets inkassohantering.

Alektum Group och Tre Sverige skriver nytt avtal
I snart 30 år har Alektum Group hjälpt företag i Sverige och Europa, med deras inkassohantering. En av bolagets nyare kunder är mobiloperatören Tre där ett samarbete påbörjades tidigt under 2018 vilket nu resulterat i ett förnyat avtal. Det nya avtalet inkluderar även varumärket Hallon, en systeroperatör till Tre.

”Vi är mycket nöjda med effektiviteten och resultatet av samarbetet, därför känns det också naturligt att fortsätta med Alektum Group. Inte minst är de väldigt enkla att arbeta med, samtidigt som de visar en stor förståelse för oss och våra processer. Det känns spännande att arbeta med ett inkassobolag som vågar tänka annorlunda och som aktivt arbetar med att motverka överskuldsättning – en resa som vi gärna vill vara en del utav och stötta”, säger Solomon Seyoum, Manager Customer Finance hos Tre Sverige.

”För oss är långsiktighet en viktig parameter i alla våra partnerskap. Att nu få möjligheten att fortsätta samarbetet med en av Sveriges, och för den delen Skandinaviens, främsta mobiloperatörer, är något vi är mycket stolta över”, säger Magnus Lindblom, Senior Sales Manager, Alektum Group.

”Detta är ett kvitto på att vi är en betydelsefull partner som levererar tjänster som både uppskattas och skapar värde för kunden. Vi ser fram emot att fortsätta utveckla samarbetet med Tre och vara en del av deras tillväxtresa”, säger Henrik André, Customer Development Manager, Alektum Group.

Om Alektum Group
Familjeföretaget Alektum Group startades 1992 som ett renodlat inkassobolag. Idag står vi till tjänst med digital kreditkontroll, finansiella lösningar för företag, inkasso och köp av fordringsportföljer. Vi bedriver verksamhet i 18 europeiska länder, varav 3 är partners, har över 600 anställda och omsätter mer än 1 miljard kronor. Läs mer om vår resa och hur vi utvecklar våra kunders affärer på www.alektumgroup.se