Marie Wiklund har utsetts som VD för Aliby Group

Aliby fortsätter satsa och tar in en extern VD för att utveckla bolagen i gruppen och vässa erbjudandet mot marknaden.

Marie Wiklund kommer senast från SJR IT där hon som VD byggt upp en ny affär i gränslandet mellan IT och verksamhet. Innan dess arbetade hon med försäljning och ledarskap på Accigo, ett bolag inom Business Wellness Group. Utöver detta har hon bla varit med om en rejäl tillväxtresa på ework där hon haft flera ledande befattningar inomförsäljning mot strategiska segment.

Marie har en klockren bakgrund med både bredd och djup. Hennes ledarstil är modern och hennes passion för den bransch vi verkar inom är genuin. Hon är helt enkelt perfekt rosa, precis som vi, säger Alibys grundare och styrelseordförande Eric Mannheimer.

Tittar vi på konsultverksamheten och vad den kan åstadkomma framåt så kan vi inte ha en bättre ledare än Marie tillägger Tobias Linder, VD för Alibys konsultverksamhet tillika medgrundare.

Marie utgår från Stockholm och kommer att leda Aliby gruppens verksamhet i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Så Marie, varför Aliby?

”Det ska bli fantastiskt rolig och spännande att få vara med och utveckla Aliby gruppen tillsammans med fantastiska kollegor. Det finns ett stort behov av duktiga ledare som kan driva förändring och utveckling på marknaden. Vår omvärld förändras i en allt snabbare takt och för att följa med i den förändringen behöver företag skapa en mer snabbrörlig organisation med innovativ kultur och agilt ledarskap.

Med många års erfarenhet i IT branschen och genom ett stort intresse för kundens behov har jag utvecklat en förmåga och stor förståelse för vilken kompetens som kunderna efterfrågar. Jag har en stark passion för att erbjuda den lösningen som på riktigt skapar skillnad och resultat.”

Marie Wiklund, VD

Om Aliby Group

Aliby startade 2016 och har tillsatt mer än 50 rekryteringar inom IT Management på ledande positioner. 2017 startade Alibys konsultverksamhet där vi i dagsläget har 20 konsulter ute på uppdrag. Omsättningen uppgår till 25 MSEK och gruppen har sedan start varit lönsam. Vi är etablerade i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Alibys målsättning är att attrahera de bästa ledarna inom digital transformation och att skapa långsiktiga relationer med våra kunder genom exceptionell kvalitet och vårt rosa tänk där medmänsklighet, passion och hållbarhet är ledord.

Marie Wiklund, 0702-152540 alt marie.wiklund@aliby.se

Tobias Linder, 0730-746875 alt tobias.linder@aliby.se