Han skall hjälpa Alite Internationals kunder med digital tillväxt

Snabbväxande Alite International tar in Thomas Högberg för att förstärka kompetensen inom digital tillväxt. Thomas Högberg, som har lång och gedigen internationell erfarenhet av att utveckla affärsprocesser, tar plats på Malmö-kontoret nu i december. ”I Thomas får vi också en resurs med erfarenhet från start-ups och snabbväxande miljöer”, säger Fredrik Alstierna, VD och grundare på Alite International.

Efterfrågan på digital kompetens fortsätter att vara stark bland snabbväxande digitala innovations- och managementkonsulten Alite Internationals kunder. Nu förstärker företaget sin kompetens inom digital utveckling ytterligare i och med att Thomas Högberg tar en position på Malmö-kontoret med titeln Developer Digital Growth.

– Jag skall hjälpa till att stötta erbjudandet till de kunder som vill söka växa genom digitalisering. Vi ser en enorm efterfrågeökning på den här typen av konsulttjänster just nu. Jag hoppas att jag med min bakgrund – som är både affärsmässig och teknisk – kan bidra till att göra stor skillnad för Alite Internationals kunder, säger Thomas Högberg.

Thomas Högberg kommer senast från ett eget start-up-projekt, parallellt med två års heltidsstudier inom systemutveckling. Han har flera års erfarenhet från affärsroller inom IT och telekom, i såväl Sverige som Europa och Mellanöstern, men kommer nu att fokusera på systemutveckling. För Thomas Högberg spelade den positiva att-göra-attityden hos Alite International en stor roll när han stod inför sitt nästa karriärkliv.

– Den attityd och professionalism som jag upplevde under rekryteringsprocessen fick mig att inse att detta är människor som jag skulle vilja arbeta med, säger han.

Fredrik Alstierna, vars företag rekryterat 24 personer i år, varav 14 stycken till Malmö, ser framåt med tillförsikt och mot flera kommande rekryteringar.

– Thomas affärsmässiga erfarenheter kommer att kunna ge nya insikter till våra utvecklingsteam. I den digitaliseringsprocess som nu pågår ute bland företagen är det viktigt att kunna förstå vad tekniken kan göra för affären, säger Fredrik Alstierna.

Om Alite International AB
Alite International AB är en internationell digital innovationskonsult som utvecklar sina kunders intäkter med teknik. Tyngdpunkten i erbjudandet ligger i att antingen skapa digitala intäkter på de befintliga affärsprocesser kunden innehar alternativt skapa helt nya processer som är baserade på teknik. Alite International anlitas främst av globala företag och stora organisationer och grundades 2014 av Fredrik Alstierna. Företaget har idag drygt 80 medarbetare och har sitt huvudkontor i Malmö, samt kontor i Belgrad, Köpenhamn, London, Skopje och Zürich. Läs mer på http://www.alite-international.com/about-alite/

För mer information, kontakta:
Fredrik Alstierna, CEO, Alite International AB
Tel: +46-73-249 39 00
E-post: fredrik.alstierna@alite-international.com
Mer information och bilder på Fredrik Alstierna hittar du här, https://www.linkedin.com/in/fredrik-alstierna-b4522b108

• Telekom

Alite International is a knowledge and solutions company offering digital services to large industrial companies. We provide solutions based on your current proposition to the market, and thereby adding to and reinventing your digital revenues.

Our team of highly skilled professionals has a background in international business at executive level. Our understanding of both technology and business dynamics, enables us to both make your IT operations more effective and improve related processes. We help you deliver higher business value – faster and at a lower cost. In a word: we deliver digital growth.

Pontus Börresen

Presskontakt Managing Director Sweden +46 733 734424