Aller medias kreativa affär ökar – tar in Sara Grundberg till Creative Studio

Aller medias kreativa affär ökar – tar in Sara Grundberg till Creative Studio

Aller medias kommersiella affär tar nya kliv när efterfrågan på det kreativa erbjudandet ökar, bland annat som en följd av lanseringen av den nya sajten allas.se. Företaget stärker nu upp sitt erbjudande genom att ta in Sara Grundberg som kommersiell redaktör.

- Att rekrytera in ytterligare en journalist med mångårig erfarenhet till Creative Studio vässar vår affär ytterligare. Sara Grundberg är en urkraft som jag är övertygad om kommer att skapa fantastiska kampanjer och mervärden för Aller medias kunder. Tillsammans med Sara kommer vi att fortsätta bryta ny mark för både läsare och annonsörer, säger Malin Karlunden, Head of Native på Aller media.

Creative Studio på Aller media arbetar väldigt nära företagets varumärken både med kommersiella samarbeten, influencer marketing och event.

- Vi arbetar intensivt med att säkerställa att Creative Studios innehåll går i linje med våra varumärkens innehåll och att våra samarbeten har hög trovärdighet och relevans. Att våra kunder hela tiden kommer tillbaka ser vi som ett kvitto på att vi gör allting rätt, fortsätter Malin.

2018 var ett framgångsrikt år för Aller medias influencer marketing-affär och inledningen av 2019 visar på en stadigt växande affär. Med över 50 influencers och över 3 000 microinfluencers knutna till företagets varumärken når Aller media en bred och lojal följarskara.

- Att arbeta med Aller medias kreativa affär innebär täta samarbeten med alla våra influencers. Sara har en lång erfarenhet av att arbeta med merparten av våra profiler och har även varit delaktig i rekryteringen av starka namn till vår influencer-portfolio. Att välkomna Sara tillbaka till Aller media gör vårt erbjudande ännu vassare, säger Ida Antebro, Head of Influencer Marketing.

Sara kommer tillbaka till Aller media den 2 maj och har tidigare erfarenhet från Aftonbladet, LRF Media och FAB Media, det sistnämnda är idag integrerat i Aller media.