Make Your Mark rivstartar hösten

Make Your Mark rivstartar hösten

Contentbyrån Make Your Mark stärker sin digitala kompetens med Terese Allert, Anna Westman Swantesson och Viktor Josefsson.

Make Your Mark har inför en intensiv höst rekryterat tre personer med erfarenhet av hur man bäst når ut till dagens konsumenter.

– Smarta varumärken förstår att en nyckel till framgång i dagens konsumentstyrda landskap är kommuni- kation. Och det är just den kommunikationen vi på Make Your Mark tror på. Därför är det roligt att såväl duktiga företag som vassa personer vill vara med oss. Med de här rekryteringarna står vi väl förberedda inför våra nya uppdrag.

Anna Westman Swantesson kommer senast från Sveriges Radios poddredaktion där hon utvecklat poddar och spridit dem via sociala medier. Hon är journalist med lång erfarenhet inom text, tv och radio från bland annat SVT, UR och Aftonbladet. Hon kommer vara med och utveckla poddar åt Make Your Marks kunder, först ut är Mitsubishi.

Terese Allert har i rollen som chefredaktör på FRIDA (Årets tidskrift 2016 och Årets digitala tidskrift 2016) lett utvecklingen från print till digitalt och jobbat med magasinets samtliga digitala och sociala plattformar. Hon har även varit drivande i kommersiella kampanjer där digitala målgrupper möter stora varumärken samt digitala satsningar som #jaggillarmig.

Viktor Josefsson har varit delägare i tidningen och sajten Transition Magazine, jobbat som pr-konsult på Ibeyostudio (med varumärken som Vans och Corona) och nu senast haft en roll som Senior Account Manager på Getty Images där han jobbat med projektledning av visuellt material mot 500 svenska byråer.

Terese Allert och Viktor Josefsson kommer primärt att arbeta med den redaktionella strategi och produktion Make Your Mark gör för Klarna.

– Alla tre rekryteringar har en bred och blandad erfarenhet, som kommer vara till stor nytta för våra kunder. Det var länge sedan jag såg fram emot en höst så här mycket, säger Jonas Terning, vd på Make Your Mark.

Aller media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest välkända varumärken. Företaget har levererat avkoppling, underhållning och inspiration till miljoner läsare sedan 1894 och utvecklar ständigt nya sätt att underhålla och engagera läsare, besökare och följare.