Residence presenterar utställning med Note Design Studio på Arkitektur- och designcentrum

Under Stockholm Design Week presenterar Residence tillsammans med Arkitektur- och designcentrum (ArkDes) utställningen Designer of the year: Note Design Studio. Utställningen kommer att pågå under tre veckor (mellan 10-28 februari 2016).

Det är första gången som Residence och Arkitektur- och designcentrum presenterar en utställning med Årets designer från Residence Stora Formpris. 2015 fick Note Design Studio utmärkelsen och tar fram utställningen tillsammans med stylisten och Residences creative director Lotta Agaton.

– För oss är det fantastiskt att göra en utställning på ett bra museum som dessutom får stå under tre veckor, och är öppen för allmänheten. I längden kommer det såklart även öka värdet för både vinnare och sponsorer av priset. Vi ser det också som ett fint sätt att möta våra läsare, säger Hanna Nova Beatrice, chefredaktör på Residence.

– För ArkDes är det självklart att vara en del av Stockholm Design Week och erbjuda vår publik en inblick i den mest intressanta svenska designen just nu, säger Karin Åberg Waern, publik chef på ArkDes.

Utställningen är över 500 kvadratmeter och Residence bygger sju kuber som skapar sju helt omslutande rumsligheter. Det är en stor apparat. Deras stylist Lotta Agaton curerar och just nu växer utställningen fram – bygget är redan igång.

– Utställningen är framförallt en tolkning av Note Design Studios breda produktion och verksamhet, men den kommer även lyfta fram estetiska värden och designens roll i en hemmiljö, säger Hanna Nova Beatrice.

Om Note Design
Note Design studio startade 2008 och arbetar i ett brett, kreativt spänningsfält som sträcker sig från art direction till inredningsarkitektur, med designstrategi för företag som Örsjö och Fogia samt en imponerande internationell portfolio av designsamarbeten.