Svensk Damtidning tillsätter innehållschef

Svensk Damtidning tillsätter innehållschef

Joakim Magné tillträder den nyinrättade tjänsten innehållschef på Svensk Damtidning. Joakim kommer närmast från Aftonbladet där han har arbetat som onlineredaktör, digital layoutare och vikarierande nyhetschef.

– Nu när vi på Svensk Damtidning vill ta steget att börja ta betalt för vårt innehåll även digitalt kommer Joakim att bidra med viktig digital kompetens kring hur vi utformar vårt innehåll. Tillsammans med redaktionen kommer vi säkra att Svensk Damtidning behåller sin position som ledande på kungliga nyheter i både tryckta och digitala kanaler, säger Johan T Lindwall, chefredaktör och ansvarig utgivare för Svensk Damtidning.

Den nyinrättade tjänsten innehållschef har i uppgift att tillsammans med redaktionsledningen arbetsleda och planera innehållet till varumärkets samtliga kanaler.

– Att få vara med och bygga upp en digital plan för Svensk Damtidning tillsammans med en redaktion fylld av fullblodsproffs känns otroligt spännande. Dessutom gillar jag att Aller media satsar digitalt och ser fram emot att bli en del av det, säger Joakim Magné, tillträdande innehållschef för Svensk Damtidning.

För frågor, vänligen kontakta:
Johan T Lindwall, chefredaktör och ansvarig utgivare för Svensk Damtidning
Telefon 072-3501892 eller email: johan.lindwall@aller.com

Joakim Magné, tillträdande innehållschef Svensk Damtidning

Aller media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier och vi säljer 61,4 miljoner tidningar om året. Vi har några av Sveriges mest välkända varumärken inom tidskrifter såsom ELLE, Café, Må Bra, Svensk Damtidning, ELLE Décoration, Allers, Hemmets Veckotidning, Frida, Hänt i Veckan, Femina och Residence. 9 av de 10 mest lösnummersålda titlarna i handeln kommer från Aller media. Vi har levererat avkoppling, underhållning och inspiration till miljoner läsare sedan 1894 och vi utvecklar ständigt nya sätt att underhålla och engagera våra läsare, besökare och följare. Varje månad läser 3,1 miljoner svenskar en eller flera av de drygt 30 titlar som ges ut av Aller media och våra sajter har 2,8 miljoner unika besökare i veckan.

I Aller media ingår också Make Your Mark och OTW. Make Your Mark ger ut över 80 publikationer per år och är en av Sveriges ledande aktörer inom content marketing, med bas inom kundtidningar. OTW är Nordens ledande leverantör av redaktionell kommunikation. OTW är den mest prisbelönta och högst rankade contentbyrån i Sverige. Aller media är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Läs mer på aller.se, makeyourmark.se, otw.se