Svensk Damtidning tillsätter innehållschef

Joakim Magné tillträder den nyinrättade tjänsten innehållschef på Svensk Damtidning. Joakim kommer närmast från Aftonbladet där han har arbetat som onlineredaktör, digital layoutare och vikarierande nyhetschef.

– Nu när vi på Svensk Damtidning vill ta steget att börja ta betalt för vårt innehåll även digitalt kommer Joakim att bidra med viktig digital kompetens kring hur vi utformar vårt innehåll. Tillsammans med redaktionen kommer vi säkra att Svensk Damtidning behåller sin position som ledande på kungliga nyheter i både tryckta och digitala kanaler, säger Johan T Lindwall, chefredaktör och ansvarig utgivare för Svensk Damtidning.

Den nyinrättade tjänsten innehållschef har i uppgift att tillsammans med redaktionsledningen arbetsleda och planera innehållet till varumärkets samtliga kanaler.

– Att få vara med och bygga upp en digital plan för Svensk Damtidning tillsammans med en redaktion fylld av fullblodsproffs känns otroligt spännande. Dessutom gillar jag att Aller media satsar digitalt och ser fram emot att bli en del av det, säger Joakim Magné, tillträdande innehållschef för Svensk Damtidning.

För frågor, vänligen kontakta:
Johan T Lindwall, chefredaktör och ansvarig utgivare för Svensk Damtidning
Telefon 072-3501892 eller email: johan.lindwall@aller.com

Joakim Magné, tillträdande innehållschef Svensk Damtidning

Aller media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest välkända varumärken. Företaget har med sina passionerade medarbetare och genom ständig utveckling levererat underhållning, inspiration och kunskap till Sveriges kvinnor sedan 1894 med syfte att ge kvinnor ett rikare liv. I Aller media ingår också de två ledande content marketing-företagen Make Your Mark och OTW samt kommunikationsbyrån Narva, alla en del av det nordiska byrånätverket Ahead Group. Aller media är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Läs mer på aller.se, makeyourmark.se, otw.se, narva.se