Alliansens pressträff inför regionstyrelsen i Region Skåne

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2017 09:47 CET

Välkommen till en pressträff i samband med regionstyrelsens sammanträde tisdagen den 7 februari. Sammanträdet kommer att hållas i Rådhus Skåne i Kristianstad. Vid pressträffen deltar Carl Johan Sonesson (M), Gilbert Tribo (L), Birte Sandberg (C) och Birgitta Södertun (KD).

I regionstyrelsens föredragningslista finns de ärenden som ska tas upp på mötet, med undantag för Allians för Skånes initiativ om att lämna ett yttrande om utredningen "Ordning och reda i välfärden" (SOU 2016:78), och ett initiativ om att förbättra etableringsmöjligheterna för nya vårdcentraler (Ärende 20 på hälso- och sjukvårdsnämnden i fredags 3/2).

På sammanträdet kommer också flera motioner från Allians för Skåne, och det tidigare uppmärksammade ärendet om upphandling av ryggkirurgi i Ängelholm, att behandlas.

Tid: Tisdag den 7 februari klockan 11:30.

Plats: Rådhus Skåne, Kristianstad, rum 111. Ingång från Stora torg.

Observera: Presslegitimation krävs. Anmälan görs i receptionen.