Allra kommenterar Pensionsmyndighetens beslut

Pensionsmyndigheten har idag valt att tillfälligt köpstoppa Allras fonder på myndighetens fondtorg. Myndigheten avser att utreda om bolaget följer det samarbetsavtal som gäller för fondtorget.

Allras VD Alexander Ernstberger kommenterar:

- Vi har ett stort ansvar mot våra 130 000 kunder och de ska kunna lita på att vi följer det regelverk som gäller för fonder i premiepensionssystemet. Vi välkomnar därför en granskning av vår verksamhet och vi kommer att göra allt för att underlätta den granskningen. Vi har haft och kommer även fortsättningsvis ha en nära dialog med Pensionsmyndigheten. Vi är angelägna om att ha Pensionsmyndighetens förtroende och vi är beredda att vidta de åtgärder som behövs för att upprätthålla detta förtroende.

Allra är den moderna utmanaren till de traditionella storbankerna. Med ambitionen om att vara en naturlig partner i vardagsekonomin för privatpersoner erbjuder vi tjänster inom pension, försäkringar, lån och sparande. Vi är ett alternativ till banken för dem som värdesätter en personlig kontakt och är i behov av hjälp med privatekonomiska beslut i vardagen.