​Det är roligt att se när en företagare lyckas

Almis medarbetare Anna Vikström stöttar företagare som befinner sig i olika utvecklingsfaser. Hennes främsta drivkraft är att kunna göra skillnad för entreprenörerna och deras verksamhet.
– Vi är med och gör verklighet av entreprenörers satsningar och affärsidéer, säger Anna Vikström, finansieringsrådgivare i Eskilstuna.

Innan Anna Vikström jobbade med företagande utifrån Almis perspektiv arbetade hon på en storbank där hon ofta kom i kontakt med Almi. Sedan bytet arbetar Anna med att träffa företagare i behov av lån, allt från nystartade företag till mer etablerade företagare som vill utveckla sin verksamhet. Basen är Eskilstuna men bli inte förvånad om du träffar på Anna i Katrineholm, Strängnäs eller Gnesta för den delen.

Vad är det bästa med jobbet?
– Att göra skillnad. Vi kan vara med och göra verklighet av entreprenörers satsningar och affärsidéer. Det är roligt att se när en företagare lyckas och veta att jag som finansieringsrådgivare på Almi har varit med och gjort det möjligt. Genom kunderna får jag en bred inblick i företagande och får utvecklas ständigt i mitt arbete.

Vilka är de största utmaningarna för dig i ditt yrke?
– Att följa med i hur näringslivet förändras och vilka trender som uppstår till följd av förändringarna. Förutsättningen för att förstå vilka affärsidéer som kommer att slå i framtiden och vilka utmaningar som företagarna möter i sin omvärld idag.

När du inte är finansieringsrådgivare, är du upptagen i ett projekt just nu berätta.
– Jag försöker lära Jack, min envisa papegoja att sjunga ”leende guldbruna ögon”.

Behöver du finansiering eller rådgivning i ditt entreprenörskap, besök oss här:

Kommunikationsansvarig Almi Företagspartner Stockholm Sörmland:
Maya Estelle, 0730 82 27 97, maya.estelle@almi.se