Lokalt mentorprogram utvecklar företagare i västra Värmland

Pressmeddelande   •   Jun 07, 2013 16:00 CEST

Syftet är att erbjuda företagare i de aktuella kommunerna en utveckling i form av ett mentorprogram. Programmet ger företagaren ny kunskap och personlig utveckling, vilket bidrar till ökad lönsamhet och bättre tillväxt i företaget. Förutom träffarna med den egna mentorn så arrangeras gemensamma inspirationsträffar. På så vis får företagaren ett utökat nätverk dels via relationen till mentorn och dels vid de gemensamma träffarna med de övriga deltagarna. Programmet pågår under ett år.

När: Tisdag 11 juni kl 11.00
Plats: Forskningen, Forskningsvägen 1, Säffle

Projektet mentor västra Värmland är ett samarbete mellan Almi Företagspartner, Säffle kommun, Arvika kommun, Årjängs kommun, Eda kommun och Communicare. Representanter för samtliga dessa aktörer medverkar vid presskonferensen.

Varmt välkommen!

För mer information kontakta Louise Larsson, Almi Företagspartner Värmland AB, tel 054 - 14 93 68

Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Med rådgivning, lån, riskkapital och inkubation möter vi kunderna i företagandets alla faser - från idéer till framgångsrika företag. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära kunderna med 40 kontor över hela landet.

Kommentarer (0)