Prisregn över Skåneföretagare!

På onsdagen utbröt ett formligt prisregn över Skåneföretagare. Landshövding Anneli Hulthén delade under en ceremoni på High Court i Malmö ut priser till Årets mentorer, Nybyggare och Innovatörer.

Anders Janson blev Årets Mentor i kategorin Tillväxtföretag och Christian Karlsson i kategorin Nya företag.

Till årets Nybyggare utsågs Mohamad Godeh och till årets pionjär utsågs Hamdija Jusufagic.

Till årets SKAPA-pristagare utsågs Åke Rosén och Lao Saal och Anthony George och till Framtidens innovatörer Jakob Dahlberg, Måns Jarlskog och Robert Schmitt.

Här följer en presentation av årets samtliga vinnare.

Kontaktuppgifter till vinnarna finns i respektive pressinformation.

Foton från prisutdelningen bifogas. Fotograf är Jenny Leyman och bilderna är fria att publicera.

För mer information,

Filippa Freijd, kommunikationsansvarig hos Almi Skåne, mobil 070 679 39 36.

Filippa.freijd@almi.se

• almi skåne
  • anneli hulthén
  • årets mentor
  • årets nybyggare
  • årets pionjär
  • skapa-pristagare

Almi erbjuder lån och rådgivning till företag som vill utvecklas och växa. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Genom Almi Invest investerar vi riskkapital i företag i tidiga skeden med stor tillväxtpotential och en skalbar affärsidé. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära företagen med 50 kontor över hela landet.

Almi Invest är Sveriges mest aktiva investerare i startups. Vi gör investeringar i hela landet via 8 regionala riskkapitalbolag och ett nationellt riskkapitalbolag inom GreenTech. Almi Invest förvaltar cirka 3 miljarder kronor och har sedan start investerat i ca 600 startups. Våra bästa innehav har förvärvats av bl a Google, Microsoft, Qlik och Apple eller noterats på olika börser. Almi Invest är ett riskkapitalbolag inom Almi-koncernen.