Snabbväxande företag på Almi Värmlands tillväxtliga

Pressmeddelande   •   Dec 06, 2013 09:23 CET

- Två Arvikaföretag placerade sig överst på slutgiltiga listan för 2013

Årets tillväxtliga toppas av två Arvikaföretag i olika branscher. APR Automations stora tillväxt beror på att företaget skapat ett stort förtroende hos marknaden. Företagets styrka är att de ansvarar för projektet hela vägen från projektering till dess att kunden fått en robotcell att fungera enligt plan. Liveside Event har vuxit mycket beroende på att de haft möjlighet att genomföra större affärer. Deras affärsidé bygger på att hyra ut staket, tält och andra tillbehör till olika eventarrangörer.

Framgångsrika företag inspirerar andra företag
Tre gånger om året publicerar Almi en lista över de tio mest snabbväxande företagen i länet. "Vi vill på detta sätt lyfta fram framgångsrika företag, som vi tror kan inspirera andra företag i regionen", säger Peter Christenson, ansvarig för tillväxtligan. Tillväxtligan baseras på bokslut som är offentlig statistik från UC. För att komma med på listan krävs att företagen har mellan 5 och 250 anställda, har en omsättning på minst 5 Mkr och visar ett positivt resultat.

Företag
Omsättningsökning
APR Automation AB
Liveside Event AB
Eldialog/Sverige AB
Reconsil AB
Bonäs Maskincenter AB
Ismotec AB

A till Ö Företagsutveckling AB
Nordic Solar Sweden AB

Mejeritransporter Tord Johansson AB
ByggDialog AB

För mer information kontakta Peter Christenson, tel 054-14 93 76.
Läs mer på http://www.almi.se/Varmland/Aktuellt/Tillvaxtligan/

Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Med rådgivning, lån, riskkapital och inkubation möter vi kunderna i företagandets alla faser - från idéer till framgångsrika företag. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära kunderna med 40 kontor över hela landet.

Kommentarer (0)