Sundsvalls 10-i-topp tillväxtföretag

Tec i Sundsvall AB med en omsättningsökning på 250 % toppar listan på tillväxtföretag både enskilt för Sundsvall och för hela Västernorrland. Patrik Tjernström, Vd säger om att leda ligan;
- Det känns kul att bli uppmärksammad, ett kvitto på att det vi gör är rätt.

Patrik fortsätter att förklara vad som speglar omsättningsökningen i verksamheten;
- Omsättningsökningen beror till största del på att vår samarbetspartner Metso landat ett större projekt som vi genom vår konsultverksamhet är delaktig i att genomföra åt dem.

Närmaste framtiden ser ljus ut, Patrik fortsätter;
- Ja, året som kommer nu hoppas jag kunna upprepa fjolårets framgångar och så länge det går bra för Metso så kommer det rulla på även för oss. Den största utmaningen är att få tag på rätt kompetens, jag skulle definitivt kunna ha fler sysselsatta i bolaget än vad jag har idag, och då kunna våga tacka ja till fler förfrågningar.

Eva Högdahl, Vd på Almi Företagspartner Mitt AB, berättar om lanseringen av Tillväxtligan i regionen;
- Vi tror på företagens förmåga att växa och det känns fantastiskt att få lyfta fram och synliggöra företag i området som kan inspirera och visa vägen för andra.

Almis Tillväxtliga med de mest snabbväxande företagen i Sundsvall
Placering, Företag, Ort, Omsättningsökning
1. Tec i Sundsvall AB Kvissleby + 250 %
2. Multiweld AB Timrå + 117 %
3. Benny Hultmans Transport AB Sundsvall + 97 %
4. Öhmans Bil i Sundsvall AB Sundsvall + 95 %
5. Portalplus AB Sundsvall + 77 %
6. Timrå Data & Service AB Timrå + 64 %
7. Fromells Vip-Teknik AB Timrå + 54%
8. Norrlands Hall & Kapell AB Timrå + 50 %
9. LJ Nybergs Mekaniska AB Sundsvall + 50 %
10. Nyqvist Såg & Hyvleri AB Timrå + 46 %

Patrik Tjernström, Vd, Tec i Sundsvall AB, tel- 070-257 57 35
Eva Högdahl, Vd, Almi Företagspartner Mitt AB, tel 070-576-77 22

Om Tillväxtligan
Två gånger om året publicerar Almi listan med de 10 mest snabbväxande företagen i länet. Företagen ska ha mellan 5 och 250 anställda och visa ett positivt resultat. I slutet av året utses det mest snabbväxande företaget i länet till vinnare av årets Tillväxtliga. Syftet är att lyfta fram framgångsrika företag som inspiration för andra företag i regionen.

Almi erbjuder lån, riskkapital och rådgivning i företagandets alla faser ¨från idéer till framgångsrika företag. Visionen är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Det kan gälla en idé om en ny produkt eller tjänst, att starta ett nytt företag eller att utveckla ett befintligt företag. Almi ägs av staten tillsammans medregionala ägare och finns nära kunderna med 40 kontor över hela landet.