30 år i hälsans tjänst firas med utbildningshelg!

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2013 08:00 CET

Alpha Plus firar 30 år i hälsans tjänst genom att arrangera en jubileumshelg den 12-14 april i Stockholm med många internationella föreläsare som ska bl.a. föreläsa om GMO, framtidens matförsörjning och hur mycket kvalitén på odlingsmark och mat påverkar vår hälsa idag och under kommande generationer.  Alpha Plus har under tre decennier förespråkat en renare och mer reningsrik mat för att hålla folk friskare, samt spridet information via böcker, föreläsningar och kurser angående hur viktigt det är att stödja kroppen i sin uppgift att hålla oss friska trots en alltmer växande belastning från tungmetaller, kemikalier och nu genetiska modifierad organismer som våra kroppar är inte vana att handskas med. Alpha Plus har som vision att erbjuda kvalitetsprodukter som gör människor friskare och gladare. Att sprida kunskap som inspirerar till en friskare livsstil och bättre hälsa.

Grundaren och VD:n för Alpha Plus, Peter Wilhelmsson är mycket tacksam att han ha kunnat medverka till att många människor är mera hälsomedvetna, hälsoinspirerade och friskare tack vare den information och utmärkta kosttillskotts produkter som Alpha Plus har distribuerat under årens lopp. Alpha Plus säljer sina produkter genom flera hundra terapeuter och hälsokostaffärer i landet, samt en del hälsositer. Alpha Plus har varit marknadsledande vid utveckling av många nya hälsokoncept och hälsoprodukter i Sverige, tex med att vara mycket tidigt ute med att erbjuda: Antioxidant-tillskott, Coenzym Q10, Enzymer, Näringsprodukter för detoxkurer, Greens-produkter och stark probiotika. Företaget är beläget i Falun och alla som vill veta mera eller vara med och fira är välkomna att besöka hemsidan: www.alpha-plus.se.

Alpha Plus AB distribuerar högkvalitativa kosttillskott via terapeuter, hälsofackhandel och e-handel. Företaget arbetar även för att sprida kunskap som inspirerar till en friskare livsstil och bättre hälsa.

Kommentarer (0)