Podcast Hälsosnack: Peter Wilhelmsson om personliga hälsoråd med DNA-analyser

Vi föds med gener som ibland ger bättre, och ibland sämre förutsättningar för att leva ett långt och friskt liv. Peter Wilhelmsson, grundare av Alpha Plus, näringsmedicinare (NMTF) och naturläkare (SNLF) gästar Hälsosnack med Lotta och Victoria för att prata om vikten av vår livsstil för hälsan.

Lotta och Victoria har själva gjort ett DNA-test för att få veta om de har några avvikelser som påverkar hur de ska tänka kring kost, motion och andra livsstilsfaktorer.

Peter förklarar att vi absolut inte är några slavar under våra gener. Det är bara en liten del av vår hälsa som beror på vårt DNA och mycket kan man påverka själv. Många gånger genom att följa vanliga råd om hur vi ska hålla oss hälsosamma.

I podcasten får vi veta vilken information man egentligan kan få om man gör ett DNA-test för hälsans skull. Peter guidar i hur vi kan göra för att motverka dessa genetiska förutsättningar. Här finns massor av specifika råd, men framförallt hopp om att det vi gör för vår hälsa faktiskt fungerar!

• Livsstil, mode, fritid

Alpha Plus är ett kunskapsföretag som kombinerar forskning inom funktions-, närings-, livsstils- och skolmedicin för att utveckla skräddarsydda hälsokoncept och kvalitetsprodukter. Vi delar med oss av kunskap och inspirerar till en friskare livsstil och bättre hälsa. Vår övertygelse är nämligen att kunskap är en förutsättning för vårt mål: Att du ska få precis den näring du behöver.