ALSO Sweden utser ny försäljningsdirektör

1 juni 2019 tillträder Fredrik Nicklasson som försäljningsdirektör hos ALSO Sweden. Han efterträder Lennart Fridén, som lämnar företaget efter sju års tjänst. Fredrik kommer i sin nya roll att vidareutveckla samarbetet med återförsäljare och affärsverksamheten, med fokus på tjänster och konsumtionstjänster inom IT.

"Vi är mycket glada över att Fredrik accepterat vårt erbjudande. Han kommer till oss i ett avgörande skede i vår verksamhet: Vi omformar vår säljorganisation och investerar kraftigt i våra ICT-tjänster för att ge kunderna ett mervärde", säger Jorge Gállego Pérez de Larraya, VD för ALSO Sweden. “Samtidigt vill jag tacka Lennart för hans lojalitet och hans värdefulla bidrag till utvecklingen av företaget, från en start-up distributör till den starka position vi idag har på marknaden.”

Fredrik Nicklasson har över 20 års branscherfarenhet inom operativ försäljning och marknadsföring inom IT-affärsområdet. Som tidigare europeisk försäljningschef för en internationell IT-tjänsteleverantör är han förtrogen med distributörer, distributionskanalen och direktförsäljningsmodeller samt hårdvara, mjukvara och molntjänster.

Fredrik kommer att övervaka ett expansivt team av säljare inom ALSO-organisationen som ska växa, speciellt med konsumtions- och lösningstjänster inom ICT och driva ett tydligt mål: att bli den ledande helhetsleverantören inom distribution i Sverige och Europa.

• Företagsinformation

• alsosweden
  • also

• Skåne