Altran klar för SharePoint 2013

Efter en veckas intensiv djupdykning hos Microsoft i Seattle är Altran redo för nästa version av SharePoint.

SharePoint är den snabbast växande produkten i Microsofts historia och är en enorm verktygslåda för att skapa allt från intranät, samarbetsytor och affärssystem till sociala nätverk och publika webbsidor. SharePoint 2013 kommer att göra en enorm förändring i ett redan stort eko-system och ändra hur vi tänker på och ser Enterprise Content Management.

En rad kända MVP:er, Premier Field Engineers och arkitekter från Microsoft har presenterat de nya koncepten och teknikerna för utveckling och anpassning av produkten.

-  Vi kommer att leverera kursinnehållet vidare till Altrans konsulter i Skandinavien med ett antal utökade kurser i relaterade tekniker. Vi lägger också tonvikt på att öppna plattformen för utvecklare från alla plattformar då man nu kan anpassa produkten i Java, PHP, Razor och andra tekniker, även Open Source. På så sätt är vi fullt redo med hundratals konsulter när produkten börjar användas under nästa år, säger Tobias Lekman,  ECM Practice Manager, Altran.

-  SharePoint 2013 innebär att Microsoft tar ett stort steg framåt och att många av våra önskemål om t ex förbättrade sociala funktioner och en kraftfull CMS-motor uppfylls. Altran är idag ledande inom SharePoint i Skandinavien och med Ignite som startskott kommer vi att erbjuda våra kunder helt nya lösningar baserade på den nya versionen, säger Magnus Skebäck, ECM Business Area Manager, Altran

För mer information, läs Tobias Lekmans blogginlägg här.

• microsoft