​Altran och Lemonwax lanserar unik app för biltvätt

Lemonwax har nyligen lanserat sin unika biltvättstjänst som går ut på att bilen kan både handtvättas och vaxas - var den än står parkerad. Tjänsten baserar sig på en app som är designad, utvecklad och satt i drift av konsulter från Altran Scandinavia i Norge. Appen blev godkänd av både Google och Apple på rekordtid och finns nu tillgänglig i App Store och Google Play.

Lemonwax är en banbrytande produkt inom bilvård som gör det möjligt att tvätta bilden utvändigt utan varken ånga eller vatten. Produkten är 100 % miljövänlig och består av filtrerat vatten som blandats med växtbaserade substanser från kokos, majs, soja och citron. Produkten innehåller mindre än 0,5 % konserveringsmedel. Tvätten görs för hand med hjälp av mikrofiberdukar, och resultatet blir en skinande blank yta med ett skyddande lager av vax för bilens lack.

Detta har varit ett otroligt spännande projekt med två entreprenörer som har haft ett starkt engagemang och hög energinivå som har smittat av sig på alla involverade. Det här projektet har varit oerhört inspirerande att jobba med och jag är övertygad att denna unika och miljöbevarande biltvättstjänst kommer att bli en stor framgång. – Finn Borchgrevink, COO, Altran Scandinavia

Christopher Matheson på Lemonwax är mycket nöjd med samarbetet och menar på att Altran verkligen förstod utmaningen de stod inför. Altran hjälpte inte bara till att hitta behoven, utan även affären och en innovativ lösning som kom att sätta Lemonwax på kartan. Både potentiella kunder och partners har redan visat intresse för både konceptet och teknologin.

Vi är ovanligt nöjda med den kvalitet och kompetens, och inte minst servicen, som Altran har gett oss! Altran är verkligen ”Innovation Makers”! - Christopher Matheson, Lemonwax

Altran och Lemonwax gläds över fortsatt samarbete och utveckling av appen.

Appen hittar du här eller på www.lemonwax.no