Aros Water väljer Alukin aluminiumbåtar.

Aros Water väljer Alukin aluminiumbåtar.

Sjöentreprenadföretaget Aros Water väljer för femte gången i raden en Alukin aluminiumbåt från Roslagen som nytt tillskott i sin båtflotta. Denna gång var det hyttbåten Alukin C 750 som passade bäst till de rördragningar som företaget ska utföra ut till öarna i Roslagens skärgård under hösten och vintern.

- Arbetet ska vara färdigt till jul så vi har några blåsiga och kalla höst- och vintermånader till sjöss framför oss. Därför valde vi Alukins rymliga hyttbåt på 7,5 m för bekvämlighetens skull, säger VD Håkan Sundkvist på Aros Water AB.

Övriga arbeten som Aros Water utför i den marina miljön, är tillexempel dykarbeten, hamnar och bryggor, muddringar och sjötransporter. Det är hårt slitage på båtar och utrustning, men företaget är väl rustade för att möta efterfrågan på entreprenadarbeten ute i skärgården.  Under hösten och vintern ska bland annat VA- och avloppsledningar dras från Kapellskär ut till Gräskö och Marö.

-  Just nu arbetar vi för fullt ute i Spillersboda där vi drar vattenledningarna till Marholmen och Humlö och inom kort även till Solö, fortsätter Håkan Sundkvist.

De båtar som företaget tidigare valt ur Alukins modellprogram är två stycken singelpulpeter SP 600, en SP 650 samt en av de tidiga hyttmodellerna C 650.  Nytillskottet Alukin C 750 är Håkan Sundkvist mycket nöjd med.

-  Det känns bra att vara välutrustade i höst, det är hårt där ute emellanåt så vi behöver verkligen rejäla båtar som tål tuff belastning i alla väder, avslutar Håkan Sundkvist på Aros Water AB.

För mer information, kontakta:

Håkan Sundkvist, VD, Aros Water AB Mobil: 46704457620
E-post: hakan@aroswater.se  Webbsida: www.aroswater.se

Maria Nikula, Pressansvarig, Alukin aluminiumbåtar/Marinteknik i Norrtälje AB, tel: 0176-22 44 40     E-post: maria@alukin.se  Webbsida: www.alukin.se

Made in Roslagen SWEDEN

ALUKIN aluminiumbåtar erbjuder ett enkelt och praktiskt båtliv för människor som spenderar mycket tid på sjön. Med funktionell design, flexibilitet och genuin hantverkskicklighet, konstrueras och byggs båtarna i Roslagen för ett aktivt skärgårdsliv. Ett brett modellprogram gör valet enkelt, och för dig med specifika behov ritas anpassade lösningar i just din båt. ALUKIN aluminiumbåtar har blivit en av skärgårdens mest populära aluminiumbåtar, välkända för sin kvalitet och sina extremt goda sjöegenskaper i alla väder. Kort och gott, båtarna byggs för proffs men används av alla som älskar båtlivet!