Sembo erbjuder resenärer fler valmöjligheter med Amadeus Seat Map Plug In

Sembo erbjuder resenärer fler valmöjligheter med Amadeus Seat Map Plug In

Resenärer som bokar sina flygresor online genom resebyrån Sembo får nu ökad frihet och personanpassade reseupplevelser, efter Sembos implementering av Amadeus Seat Map Plug In. Lösningen gör det möjligt och enkelt för resenärer att själva välja sittplats på flyget, genom att lyfta in den här tilläggstjänsten från flygbolagen.

- Vi valde Amadeus Seat Map Plug In istället för en standardiserad webbtjänstbaserad integration, eftersom det hjälpte oss att integrera en bevisat välfungerande lösning, under en väldigt kort tid. Det var också ett sätt för oss att spara in på utvecklingsresurser, säger Andreas Elmgren, COO på Sembo.

Implementeringen av den grafiska sittplats-kartan genomfördes under mitten av februari och fyra månader senare är Andreas Elmgren mycket nöjd med resultatet:

- Vi har sett ett ökat antal bokade säten sedan sittplats-kartan infördes, vilket är ett tecken på att kartan ger våra kunder en mer personifierad och förenklad bokningsupplevelse.

Fler än 131 flygbolag är kopplade till Amadeus Ancillary Services, där val av sittplats är ett exempel, varav 99 har implementerat tjänsten helt. Lösningarna tillåter online-resebyråer att vara en plattform där resenärer kan uppfylla alla sina resebehov på ett och samma ställe. Amadeus Ancillary Services används världen över och har gett mervärde till resenärer och ökade intäkter för flygbolag och online-resebyråer, med en ökning på 80 procent under 2016.

Amadeus är en teknikinnovatör med lösningar och tjänster som kopplar ihop hela resebranschens ekosystem – från operatörer och återförsäljare till köpare och resenärer – vid resans alla skeden.

Vi har idag över 14 200 anställda, mer än 70 lokala kontor och är verksamma i fler än 195 länder. Amadeus huvudkontor är beläget i Madrid, forskning och utvecklingscenter bedrivs i Nice och all operativ verksamhet hanteras från ett datacenter i Tyskland. Vi har även regionala kontor i Bangkok, Boston, Dubai, Miami, São Paulo och Singapore.