Grand Mosebacke – Ambassadör Fastighetsmäkleri ingår ett co-brokingsamarbete med Historiska Hem vid försäljningen av de exklusiva premiumbostäderna mitt på Södermalm

Ambassadör Fastighetsmäkleri ska tillsammans med Historiska Hem sälja de kvarvarande bostäderna Grand Mosebacke. Den unika fastigheten anor från 1881 har fått nytt liv och 45 exklusiva bostäder med tillhörande faciliteter är snart färdigproducerade. Grand Mosebacke är ett konceptboende med restaurang i huset, möjlighet till room service, städning, kemtvätt samt träningsstudio med tillhörande spa/hamam. Byggherren Medvind har valt att förstärka mäklarstyrkan med Ambassadör Fastighetsmäkleri för säljuppdraget som har planerad inflytt Q1 2021.

Ett Grand Hotel mitt på Södermalm. Det var inspirationen för byggherren Medvind och arkitekten Andreas Martin-Löf med bostadsprojektet Grand Mosebacke. Fastigheten var länge Sveriges äldsta bevarade gymnastiksal som användes ända fram till juni 2003 då stora delar av fastigheten totalförstördes i en brand. Kvar stod endast den karaktäristiska och unika gavelfasaden på Östgötagatan 25 vid Mosebacke, mitt på Södermalm.

Länge har det funnits planer på att restaurera fastigheten men tillslut landade i bostadsprojektet Grand Mosebacke som byggherren Medvind står bakom.

Grand Mosebacke är ett unikt konceptboende mitt på Södermalm. Här möter klassisk arkitektur, moderna bostäder med högsta komfort och kvalitet, där de exklusiva tillvalen redan är gjorda. För en boendeupplevelse och nyproduktion sällan skådad i Stockholm.

Italiensk design går som en röd tråd i bostäderna med kök, garderober och badrumsinredning från Arclinea, armaturer från Flos, bänkskivor i Carrara-marmor, samt sandsten från Petra Antiqua. Alla kök har fullskalig vitvaru-uppställning från Gaggenau.

Grand Mosebacke exklusiva lägenheter Södermalm

Planerad inflytt för Grand Mosebacke är Q1 2021. Det var flera stora aktörer som var intresserade av säljuppdraget. Medvind valde tillslut ett delat uppdrag mellan Historiska Hem och mäklarfirman Ambassadör Fastighetsmäkleri. Ett co-brokingsamarbete som går lite hand i hand med konceptet.

"Att Medvind valde oss är såklart ett ärofyllt förtroende. Grand Mosebacke är ett högklassigt bostadsprojekt som vi är stolta att få vara en del av", säger Christian Enström, medgrundare till Ambassadör Fastighetsmäkleri.

Det är redan många av bostäderna som är sålda och det finns flera intressenter för de exklusiva lägenheterna. Än så länge är finns det dock lägenheter kvar och intresseanmälan är fortfarande öppen.

Grand Mosebacke Södermalm

Om Grand Mosebacke

Bostadsprojektet består av 45 bostäder mellan 1-4 rok om 32-167 kvm. Bostäderna är uppdelade i sex kategorier: Junior suite, Superior suite, Deluxe suite, Grand suite, Duplex suite och Penthouse.

Adressen är Östgötagatan 25 och planerad inflytt Q1 2021. Läs mer om projektet på grandmosebacke.se

Om Ambassadör Fastighetsmäkleri

Ambassadör Fastighetsmäkleri är en mäklarfirma med ett helt eget koncept och är med sitt ambassadörsnätverk unika i branschen. Ambassadörsnätverket går ut på att tipsare kan tjäna pengar genom att hitta säljare och köpare till någon av Ambassadör Fastighetsmäkleris objekt. Om en ambassadör hittar en säljare eller köpare som leder till affär får denne en del av mäklararvodet. Ambassadörskapet är helt gratis och vem som helst kan bli ambassadör.

Du kan tipsa Ambassadör Fastighetsmäkleri om köpare till Grand Mosebacke. Kontakta någon av mäklarna christian@ambassadormakleri.se eller per@ambassadormakleri.se. Läs mer om Ambassadör Fastighetsmäkleri på hemsidan ambassadormakleri.se.