Suuntos utmärkande kvalitet och sportexpertis introduceras i kategorin fitnessklockor

Suunto, en världsledande tillverkare av precisionsverktyg för olika sporter, lanserar den nya Suunto 3 Fitness, en smart och robust fitnessklocka för personer med en aktiv livsstil som värdesätter hälsa och välbefinnande. Suunto 3 Fitness är en vackert designad träningspartner som samtidigt är en elegant klocka för vardagsbruk. Klockan ger individuella träningsråd baserade på användarens konditionsnivå och anpassar sig till och med efter träningsrytmen, samt inspirerar användaren att kämpa vidare.

-Suunto har en lång tradition av att tillverka tillförlitliga, högkvalitativa sportverktyg som används av professionella idrottare över hela världen. Vårt mål är att utrusta och inspirera människor till en aktiv livsstil, oavsett vad de har för konditionsnivå eller sportbakgrund. Och tack vare Suunto 3 Fitness blir vår sportexpertis och hantverksskicklighet tillgängliga för ännu fler. Med Suunto 3 Fitness ville vi skapa en klocka till ett överkomligt pris som inte bara registrerar användarens aktiviteter, utan som även är en tillförlitlig träningspartner och en inspirationskälla, säger Sami Arhomaa, Head of Portfolio på Suunto. Suuntos princip har alltid varit att designa klockor som är en glädje att använda varje dag, och Suunto 3 Fitness är inget undantag. Den kan användas som en elegant klocka oavsett om du är på gymmet eller på kontoret.

Anpassningsbara träningsplaner och rådgivning i realtid
Suunto 3 Fitness innehåller massor av Suuntos kännetecknande funktioner, bland annat enkel pulsmätning på handleden från Valencell Inc. och en pulsbaserad konditionsindikator som avgör användarens aktuella form.

Det är enkelt att träna med Suunto 3 Fitness. Klockan skapar automatiskt träningsplaner för sju dagar framåt utifrån din konditionsnivå och träningshistorik. Men om du missar ett träningstillfälle eller tränar lite mer än planerat anpassar Suunto 3 Fitness träningsplanen automatiskt utifrån förändringen, så du behöver inte bekymra dig över att tvunget följa planen. Med hjälp av vägledning i realtid med pulszoner under varje träningspass kan du alltid träna på rätt intensitetsnivå.

Hitta rätt balans mellan träning och vila för att förbättra ditt allmänna välbefinnande
Suunto 3 Fitness registrerar antal steg och kaloriförbrukning dygnet runt, och enkla sammanfattningar ger en översikt över dagliga aktiviteter, vilket hjälper dig att hitta en balans mellan träning och vila. Registrering av sömnkvalitet visar hur väl sömnen bidrar till din återhämtning, vilket gör det enklare att upprätthålla en aktiv livsstil.

Suunto utvecklade registrering av sömnkvalitet samt en indikator på konditionsnivå och anpassningsbar träningsvägledning i samarbete med Firstbeat Technologies, Suuntos långsiktiga partner inom idrottsvetenskap.

Nå dina träningsmål med hjälp av Suunto Appen
Suunto 3 Fitness kan anslutas till den nya Suunto Appen, som presenteras i detalj senare under våren. Den nya appen loggar alla aktiviteter och tillhandahåller information om varje veckas träningsmål. Tack vare anslutningen till appen skickas även aviseringar om inkommande samtal, sms och kalenderhändelser till klockan.

Produktöversikt:

• Anpassningsbar träningsrådgivning
  • Registrering av steg, kalorier och sömn
  • Inbyggda sportlägen för löpning, simning, cykling, styrketräning med mera
  • Accelerometerbaserad hastighet, tempo och distans för gång och löpning
  • Vattenbeständig till 30 meter, tål att simma med

Fem nya designer för vardagsbruk

Suunto 3 Fitness börjar säljas under våren i fem olika modeller: Gold, All Black, Ocean, Sakura och Black. Gold och All Black (rekommenderat pris 229 euro) har en elegant, urban design med guld- eller svartpläterade knappar och infattningar i rostfritt stål. Black, Ocean och Sakura har en polerad stålinfattning och en fräsch design. Det rekommenderade priset är 199 euro. Fullständig produktinformation släpps senare.

Om Suunto