American Express sponsrar Fashion Week

American Express är för fjärde gången i rad en av huvudsponsorerna till Fashion Week Stockholm som den här gången äger rum den 26-28 augusti. Veckan avslutas torsdagen den 28 augusti med Fashion Night, där American Express Kortmedlemmar får ta del av exklusiva erbjudanden och spännande aktiviteter.

Fashion Week Stockholm ägde rum för första gången år 2005 och har sedan dess återkommit två gånger per år. Idag är veckan en av de allra viktigaste tillställningarna för modebranschen i norra Europa. Det övergripande syftet med veckan är att skapa uppmärksamhet kring svenska modeskapare.

Den 26-28 augusti går modeveckan av stapeln igen. Då kommer Sveriges trettio främsta modevarumärken visa upp sina kollektioner för våren och sommaren 2015 för den svenska och internationella modevärlden som samlats på plats i Stockholm. Majoriteten av visningarna kommer ske på Berns, Bukowskis och i Båthall 1 på Djurgården i Stockholm. Svenska designers kommer visa upp sina kollektioner för både den svenska och internationella modevärlden i ett fulltecknat visningsschema. Den här gången deltar bland annat Hunkydory, Oscar Jacobson, Cheap Monday, House of Dagmar, Whyred, J Lindeberg, Carin Wester, Filippa K och Caroline Kummelstedt.

Samarbetet mellan American Express och Fashion Week är internationellt och sträcker sig över flera marknader och modeveckor runt om i världen. I Stockholm är det fjärde gången som samarbetet äger rum.

– Samarbetet med Fashion Week är väldigt viktigt för oss och ger oss bland annat möjlighet att visa våra kunder det unika och exklusiva med att vara Kortmedlem. Våra kunder uppskattar modeveckan för all inspiration de kan få, men även för möjligheterna till nätverkande som tillställningen innebär. Vi får också en unik möjlighet att träffa våra kunder på plats, säger Fredrik Sauter, Country Manager Nordic för American Express.

Fashion Week Stockholm avslutas med Fashion Night torsdagen den 28 augusti.

Under kvällen håller butikerna i Bibliotekstan (Biblioteksgatan med omkringliggande gator), Sturegallerian, MOOD Stockholm och NK kvällsöppet 17.00 - 22.00 för alla som vill shoppa och ta del av spännande aktiviteter. Alla Kortmedlemmar får dessutom förmånliga erbjudanden i utvalda butiker.

Besökare är också välkomna att besöka American Express egna ”Meeting Points” som finns på Biblioteksgatan och i Sturegallerian. Där svarar vi på frågor och anordnar tävlingar med attraktiva priser. Under kvällen får du som American Express Kortmedlem dessutom ta del av exklusiva erbjudanden i utvalda butiker.

Besök fashionweek.se och välj ”events” för att få mer information om erbjudanden, aktiviteter och butiker som deltar i Fashion Night.

För mer information:

Ewa Blom