​Populära samlarfigurer med doft kommer nu till Sverige

Pressmeddelande   •   Okt 23, 2017 04:45 CEST

De populära doftfigurerna Num Noms kommer till Sverige

Samlarfigurer har blivit en jättesuccé och nu kommer de populära doftfigurerna Num Noms till Sverige.

Det luktar, bokstavligt talat, av succé om samlarfigurerna Num Noms, som just har kommit till Sverige. De små doftande figurerna har nämligen varit bland de bäst säljande i USA sedan de lanserades i december 2015 och de var bland finalisterna till titeln årets leksak 2017, i kategorin ”Collectibles”, som delas ut av den amerikanska leksaks-industriföreningen Toy Industri Association.

– Figurerna har varit en jättesuccé i USA och överallt där de introducerats. MGA, som står bakom figurerna, har hittat en bra formel på att göra leksaker som slår, genom att kombinera flera av de element som barn fascineras av, säger Jakob Andersen, Senior Product Manager i AMO Toys som distribuerar figurerna i Sverige.

Tidigare i år var det de populära L.O.L. Surprise-dockorna, som kombinerade samlardockan med unboxing-fenomenet, och nu är det Num Noms som kombinerar samlardockar med en värld av dofter som inspirerar barn till att skapa deras egna kombinationer och dofter.

Full av överraskningar

Num Noms består av två figurer: Num och Nom, som ska sättas ihop. Num är den yttersta figuren, den är mjuk, klumpig och ihålig. Nom är den innersta figuren, den har ett hårt skal och är antingen fylld med doftande läppglans eller nagellack. De har var och en sin egen unika doft och kan blandas och kombineras i mer än 1000 olika doftkombinationer, som till exempel Raspberry Cream-Banana Go-Go och Peachy Choco Gloss.

– Barn har alltid älskat leksaker som de kan samla på. Med dofter visar Num Noms vägen till ett helt nytt sätt för barn att leka och samla. Figurerna kan blandas och kombineras, på en mängd olika sätt, till en ändlös rad av nya dofter, säger Jakob Andersen.

Den perfekta gåvan till paketkalendern

Figurerna lanseras i god tid till jul eftersom de ägnar sig perfekt som små presenter till paketkalendern eller till att stoppa i barnens julstrumpa, berättar Jakob Andersen.

En Num Noms Starter pack innehåller tre Nums, en Glitter Lip Gloss med smak, och två tillbehör, t.ex. en sked och en cupcake-form. Det stora Lunch box samlarpaketet innehåller tio Nums, var och en med sin egen doft, och två Lip Gloss Noms med smak, inklusive en mystisk Num som gömmer sig bakom frågetecknet på asken. Num Noms Mystery pack innehåller en Num och en Nom lipgloss eller nagellack med doft.

Num Noms har just landat på hyllorna och kan köpas i de flesta av landets leksaksbutiker.

AMO Toys Scandinavia A/S är en oberoende distributör av leksaker och spel i Danmark, Norge, Sverige och Finland.

Vi marknadsför och distribuerar en rad noga utvalda leksaksprodukter till den nordiska marknaden – alltid med hög standard beträffande lekvärde, kvalitet och säkerhet. Vårt sortiment innefattar ett urval av ledande leksaksmärken.

De mest kända är Baby Born, Bratz, Caterpillar, Little Tikes, Nikko och Disney.

AMO Toys historia går mer än femtio år tillbaka och företaget ses som en äkta pionjär på den nordiska leksaksmarknaden. Vi har ett starkt och väletablerat distributionsnät som omfattar över 4000 handlare i Norden fördelat på leksaksbutiker, detaljkedjor, E-handelsbutiker osv.

Verksamheten har huvudkontor i Århus, Danmark, med lokala försäljningskontor i Norge och Sverige.