Vi har gjort en Youtube-film – möt Super-Ylva!

Nyhet   •   Okt 17, 2016 16:22 CEST

Vet ni vad: Vi har gjort en Youtube-film! Inte en sån med gulliga katter eller snabba fordon. Nej, vi har gjort en med en superhjälte: Super-Ylva – pappershataren som får dokument att bli digitala. Se hennes debutfilm här!

Vi började känna att vi ville ge oss på något nytt, något vi inte har provat förut: att göra en film som ska rulla innan du ser ditt Youtube- klipp. Men vi ville förstås inte göra filmen bara för att göra en film. Den skulle ju ha ett ordentligt syfte också.

Hur började det?

Det slumpade sig så att vi började jobba på vår e-bok ”Att digitalisera arbetsprocesser” ungefär samtidigt. I arbetet med den intervjuade vi några kunder, och en av replikerna som satte sig var ”alla papper i det papperslösa samhället har en tendens att försvinna”. Det är förstås ingen nyhet. De flesta av oss har säkert någon gång har letat efter kontraktet, räkningen, att göra-listan eller visitkortet som låg precis här precis nyss. Men det var just det där som blev startpunkten för vår film om att gå från kaos till kontroll.

Vem är Super-Ylva?

Ylva är fiktiv, men personifierar AM Systems kunder. Utan att dra hela hennes livshistoria kan vi säga att hon är kvalitetschef och representant i ledningsgruppen på ett medelstort företag. Hon vill gärna ligga steget före i utvecklingen och letar efter enkla, pålitliga verktyg. En dag blev hon biten av digitaliseringsspindeln, och förvandlades till Super-Ylva. Hennes superkraft är att skapa kontroll där kaos råder. Kolla själv!

Kommentarer (0)