Pressmeddelande -

Nytt B-vitamin med dubbelverkande teknologi: Ditt power-medel för att bekämpa trötthet

Livet i vårt moderna samhälle kan vara hektiskt, stressigt och ha ett högt tempo. Vi arbetar hårt och länge och med ett högt tempo varje dag kan energireserverna lätt börja sina.

Kanske är det därför européer dricker mest kaffe per invånare i världen, vilket den senaste rapporten från European Coffee Federation visar. Vi dricker ca 725 miljoner koppar kaffe varje dag, vilket motsvarar 4 kilo kaffe per invånare och år. [1] Men i stället för en snabb koffeinkick kan du ge din kropp en regelbunden och långvarig energiboost.

Nya NUTRIWAYVitamin B Plus med dubbelverkande teknologibidrar till att bekämpa trötthet i kroppen och upprätthålla en normal och energigivande ämnesomsättning under hela dagen. Denbestår av åtta essentiella B-vitaminer och innehåller mikroalgen spirulina, som hjälper dig att bli den bästa och friskaste versionen av dig själv.

Unik dubbelverkande teknologi

B-vitamin finns naturligt i animaliska produkter som fisk, kött, fågel, ägg och mejeriprodukter, men det finns även i nötter och bönor. B-vitaminer är vattenlösliga näringsämnen som inte kan lagras i kroppen under en längre tid, och om man får i sig för lite B-vitaminer under en längre period kan man känna sig trött och utmattad.

Behovet av alla B-vitaminer ökar vid stress[2] och dåligt näringsintag. B-vitaminbrist kan också bero på hård träning, eftersom vitaminerna lätt utsöndras när du svettas.

Men med nya NUTRIWAYVitamin B Plus behöver du inte grubbla över B-vitaminbrist. De åtta essentiella B-vitaminerna – som även kallas B-vitaminkomplexet – gör tillsammans med den dubbelverkande teknologin att kroppen kan ta upp näringsämnen mer effektivt.

Den dubbelverkande teknologin innebär att pillret har två lager med en snabb och en långsam frigöring av näringsämnen. B2 (riboflavin) och B12 (kobalamin) löses upp inom en timme, medan de andra sex B-vitaminerna ((B1) tiamin, (B3) niacin, (B5) pantotensyra, (B6) pyridoxin, (B7) biotin och (B9) folsyra) löses upp långsamt och balanserat, så att du får det som kroppen behöver fördelat på åtta timmar.

Euromonitor International är en oberoende organisation som gör världsomspännande marknadsundersökningar. Organisationen har nyligen godkänt NUTRIWAYVitamin B Plus som det första av världens ledande vitaminvarumärken som tillverkar ett kosttillskott av B-komplex med dubbelverkande teknologi.

Enkelt i en stressig vardag

Med NUTRIWAYVitamin B Plus behöver du inte tänka på att ta ditt kosttillskott flera gånger om dagen under en hektisk dag. Du behöver nämligen bara ta en tablett om dagen. Den ger 100 % av RI[3] av alla åtta essentiella B-vitaminer.

NUTRIWAYVitamin B Plus innehåller även naturlig spirulina, en mikroalg som är känd för att innehålla fytonäringsämnen. Dessa effektiva ämnen skyddar kroppen på ett naturligt sätt och förbättrar viktiga vitaminers effektivitet.

Spirulina odlas på en av Amways NUTRICERT™-partneranläggningar där det ställs krav på både spårbarhet och hållbarhet.

Organismen odlas under optimala förhållanden för dess tillväxt. Dammarna är mycket basiska med ett pH-värde som andra organismer inte tål, vilket gör att man får en mycket ren kultur av spirulina.

NUTRIWAYVitamin B Plus innehåller varken konstgjorda smak- och färgämnen eller konserveringsmedel.

NUTRIWAYVitamin B Plus: 183 SEK

[1] De senaste rapporten från European Coffee Federation är från 2013-14.

[2] Tidigare undersökningar har visat att den arbetsrelaterade stressen minskar betydligt efter att testpersoner intagit B-multivitamin i 90 dagar. Se bland annat artikeln ”The effect of 90day administration of a high dose vitamin B-complex on work stress” från Centre for Human Psychopharmacology, Swinburne University of Technology, Hawthorn, Victoria, Australia (2011).

[3] Referensintaget (RI) anger den mängd av ett visst näringsämne som anses vara tillräcklig för vuxna baserat på dagens vetenskapliga kunskap.

• energy
  • food supplements
  • spirulina
  • vitamin b
  • nutriway
  • amway

Amway är ett av världens ledande direktförsäljningsföretag. Amway grundades 1959 i Ada, USA, och är i dag verksamt i över 100 länder och territorier över hela världen med intäkter på 9,5 miljarder dollar 2015.

Amway har framgångsrikt bedrivit sin verksamhet i Europa sedan 1973 och är för närvarande aktivt i 29 europeiska länder. Företaget har mer än 1 200 anställda i Europa. Amway Sverige som ingår i Amway Scandinavia öppnades den 1 juli 1999.

Amways produkter distribueras genom mer än tre miljoner oberoende Amway-affärsdrivare över hela världen. En halv miljon av dem finns i Europa.

Mette Hvistendahl Munch

Presskontakt Corporate Affairs Manager Amway Scandinavia +45 2034 5131