Anaplan ökar med 230 % under 2014

San Francisco – 25 februari 2015Idag redovisade Anaplan en kundtillväxt på 91 % under 2014[1]. Företaget tillkännagav också att antalet bokningar har ökat med 230 % under samma period. Det innebär mer än dubbelt så många bokningar under 2015 än under de två senaste åren tillsammans.

"Vi tillgodoser efterfrågan på ett nytt sätt att planera som förenklar och ger folk mer tid över till annat. Fortune 2000-företag och företag med extremt snabb tillväxt så som Splunk, Informatica, EAT, Symantec och Zalora har tagit till sig vår in-memory-plattform eftersom den gör att de anställda kan planera, samarbeta och agera i realtid", säger Anaplans CEO, Frederic Laluyaux.

Frederic Laluyaux belyser också hur HP som kund har ökat sin kapacitet med hjälp av Anaplans applikation Territory and Quota Planning. En version av denna applikation finns nu tillgänglig på Anaplans App Hub. Under förra året lanserades App Hub, som förändrar sättet på vilket företagsappar byggs och driftsätts inom ekonomi, försäljning, HR och övrig verksamhet. Företag kan snabbt komma igång med färdiga appar som har byggts av branschexperter.

"Anaplan spelar en avgörande roll i vår strävan efter att transformera de program och lösningar som driver HP", säger Bob Slaby, Vice President, HP Sales Operations. "Vi använder Anaplan för planering och scenarioanalys och vi når nu våra globala försäljningsmål snabbare än någonsin tidigare. Simuleringarna vi kör i Anaplan ger oss en insikt i vad våra försäljningsteam bör fokusera på för att uppnå bästa möjliga resultat - något som var omöjligt när informationen fanns spridd över olika kalkylblad runt om i världen."

Anaplan har varit starka inom ekonomisektorn, men analytiker upptäcker nu att Anaplan går framåt kraftigt även inom försäljning, HR och övrig verksamhet. "Det finns nu definitivt en större marknad för nya, molnbaserade företagsplaneringslösningar. Vi har sett att antalet förfrågningar har ökat under de senaste sex månaderna", säger R "Ray" Wang, chefsanalytiker och CEO, Constellation Research. "Användarna är ute efter en användarvänlig upplevelse i företagsklass. Det skapar en efterfrågan på en helt ny form av planering inom några av världens största företag."

Några av 2014 års höjdpunkter:

●Kundbasen sträcker sig nu över 20 länder

●Antalet användare har fördubblats till över 35 000 över hela världen

●Utnämndes till "Visionary" i Gartner’s Magic Quadrant for Sales Performance Management (SPM), som publicerades i januari 2015. Rapporten går att hämta här.

●Nya kontor har öppnats i Ryssland och Malaysia, vilket innebär att Anaplan nu har kontor på 13 platser i 10 länder och har ökat antalet anställda från 140 till 325 personer.

●Anaplans Hub Conference hölls 2014 i fem städer. Under 2015 utökas det till nio platser världen över.

[1] För tiden mellan den 31 januari 2014 och den 31 januari 2015

• Finans

• anaplan
  • frederic laluyaux