Anebyhusgruppen fördubblar volymhusproduktionen

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2016 17:21 CEST

Anebyhusgruppens volymhustillverkning i Klöverfors

Tidigare i veckan skrev Anebyhusgruppen ett nytt, utökat 5-årsavtal med BoKlok. Det nya avtalet innebär en fördubbling av Anebyhusgruppens volymhusproduktion jämfört med tidigare avtal.
– Avtalet sträcker sig till 2021 och på sikt kommer vi att leverera drygt 350 volymhus/år till BoKlok, säger Anebyhusgruppens VD Peter Bosson.

100 nya arbetstillfällen
Anebyhusgruppen startade upp sin volymhusproduktion för ungefär ett år sedan i Klöverfors utanför Åseda, där företaget sedan tidigare har huvudkontor och styckehusproduktion. Under 2016 har man anställt ett 40-tal hantverkare och byggt ut produktionsanläggningen. I år levereras ungefär 70 volymhus från fabriken i Klöverfors.
– Den kraftiga ökningen gör att vi redan våren 2017 måste utöka vår produktionskapacitet, säger Peter Bosson, och inom de närmsta åren ser vi ett behov av ytterligare 100 nyanställningar.

BoKlok är ett samarbete mellan Skanska och IKEA.Volymhus innebär att huset levereras färdigt från fabrik med tapeter, golv och alla installationer på plats.

Peter Bosson
VD Anebyhusgruppen AB